| کد خبر: 144820 |

◄ استقبال مسافران از راه‌اندازی قطار اصفهان-زاهدان

راه‌اندازی قطار مسافری اصفهان-زاهدان تسهیل‌کننده سفر و جذب گردشگر بین استان‌های اصفهان، یزد، کرمان و زاهدان است. این مسیر از محورهای مواصلاتی پرترافیک- باری و مسافری- در کشور محسوب می‌شود که با مساعدت مدیران ارشد راه‌آهن کشور و با همکاری بخش خصوصی امکان اتصال ریلی این چهار استان فراهم شد و آرزوی هم‌وطنان ما برای استفاده از راه‌آهن در این شریان طلایی محقق شد.

تین نیوز

 آیین راه‌اندازی رسمی قطار مسافری اصفهان-یزد-کرمان-زاهدان روز سه‌شنبه 7 شهریور سال جاری در سالن آمفی‌تئاتر اداره کل راه‌آهن اصفهان و با حضور محمدعلی طرفه معاون امور عمرانی استانداری اصفهان، حجت‌الله غلامی مدیرکل راه‌وشهرسازی و رئیس شورای حمل‌ونقل و مسکن استان و تنی چند از مدیران کل استان و فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران عامل شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در حوزه بارومسافر استان برگزار شد.

سیدرضا سادات حسینی مدیرکل راه آهن اصفهان در این مراسم که در هفته دولت برگزار شد، گفت:راه‌اندازی قطار مسافری تسهیل‌کننده سفر و جذب گردشگر بین استان‌های اصفهان، یزد، کرمان و زاهدان است.

 مدیرکل راه‌آهن اصفهان در این مراسم، با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: این مسیر از محورهای مواصلاتی پرترافیک- باری و مسافری- در کشور محسوب می‌شود که با مساعدت مدیران ارشد راه‌آهن کشور و با همکاری بخش خصوصی امکان اتصال ریلی این چهار استان که جایگاه ویژه‌ای در مرکز و جنوب شرق کشور به‌عنوان مقاصد گردشگری دارند، فراهم شد و همچنین آرزوی هم‌وطنان عزیز .برای استفاده از راه آهن در این شریان طلایی محقق شد

سیدرضا سادات حسینی افزود: این قطار با داشتن 5 سالن 44 تخته لوکس درجه یک مجهز به تهویه مطبوع و مانیتور و سیستم احضار مهماندار و واگن رستوران است که برنامه حرکت آن درحال حاضر در هفته، یک روز رفت و یک روز برگشت است و امیدواریم تا با استقبال خوب مردم این خطه‌های کهن و افزایش ضریب اشغال قطار، زمینه تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای تداوم حرکت این قطار و ادامه خدمت‌رسانی در این مسیر ریلی مهیا شود.

سادات حسینی با بیان اینکه به برنامه‌های این اداره کل برای جذب چشمه‌های بار جدید ادامه داد: با بهره‌برداری از پروژه احداث خط دوم بافق- میبد- زرین شهر زمینه ارتقای فعالیت‌های ناوگان ریلی باری این اداره کل فراهم خواهد شد و در زمینه قطارهای حومه‌ای هم پیگیر اجرا و راه‌اندازی آن در مسیرهای اصفهان به حومه استان از جمله شهرستان‌های نجف‌آباد و مبارکه هستیم.

طی این مراسم معاون امورعمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: طی دوره 4 ساله خدمت دولت یازدهم تعداد 14 هزار پروژه با هزینه 13 هزار میلیاردتومان به بهره‌برداری رسید که 48 درصد اعتبارات آن متعلق به بخش غیردولتی و خصوصی بود.

محمدعلی طرفه با بیان اینکه صنعت حمل‌ونقل استان ازجمله بخش‌های مهم این فعالیت‌ها بود تصریح کرد: در هفته دولت سال جاری نیز 1655 پروژه با هزینه 2650 میلیاردتومان طی چندروز گذشته و در روزهای آتی باقی‌مانده از هفته دولت افتتاح و مورد بهره‌برداری قرارگرفته و خواهد گرفت.

طرفه ادامه داد: بخش حمل‌ونقل سهم به‌سزایی را دربرنامه ششم توسعه کشور به خود اختصاص داده است و با در نظرگرفتن موقعیت ویژه استان در تقاطع کریدورهای شمال به جنوب وغرب به شرق توجه خاصی به صنعت حمل‌ونقل استان شده است و در این میان راه‌آهن با توجه به مزایای ذاتی خود از جمله بالاترین ایمنی، مصرف کمترانرژی، آلایندگی کمتر زیست محیطی و به‌صرفه بودن اقتصادی حمل بار ومسافر و اینکه در همه کشورهای دنیا راه‌آهن به عنوان شاخص توسعه‌یافتگی و نشان از بهره‌مندی از تکنولوژی مطرح است، ضرورت دارد که توسعه یابد.

وی با اشاره به این‌که در سند چشم انداز 1404 کشور باید طول خطوط آهن از بیش از 12 هزار کیلومتر فعلی به 25 هزار کیلومتر برساند، تأکید کرد: ساخت و راه‌اندازی راه‌آهن پرسرعت اصفهان-قم-تهران، راه آهن اصفهان-به شهرکرد و اصفهان به بافق و اصفهان به ازنا از جمله پروژه‌های استان در این راستا است و ما در زمینه توسعه راه‌آهن استان، دو موضوع زیرساخت‌ها و ساخت واگن را پیگیری می‌کنیم که در مورد قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران که یک شبکه دارای فناوری مهم است در حال فعالیت و تجهیز در بخش زیرسازی هستیم و در ساخت واگن هم علاوه بر ساخت واگن‌های باری در استان در حال حاضر، ظرفیت خوبی برای ساخت سالن‌های مسافری در استان وجود دارد.

وی با اشاره به تأثیر به‌سزای استفاده از علم و فناوری و نیروی انسانی توانمند و متخصص و مهندسی این حوزه در هموار ساختن مسیر توسعه وپیشرفت راه آهن، تصریح کرد: زحمات و خدمات راه‌آهن کشور با بهره‌مندی از مدیران و کارکنان متعهد و متخصص صادقانه و ایثارگرانه است که جای تقدیر و تشکر از همه خادمان این عرصه درسطح کشور و استان دارد و استانداری اصفهان نیز با درنظرگرفتن موقعیت و جایگاه خاص این استان و اثرگذاری راه‌آهن آن درسطح ملی، حمایت و پشتیبانی خود را از صنعت ریلی استان اعلام می‌کند.

 در پایان، مراسم افتتاح و بهره‌برداری از این قطار با حضور مسئولان برگزار شد و قطار یاد شده اصفهان را به مقصد زاهدان ترک کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.