| کد خبر: 144449 |

مدیرکل راه وشهرسازی استان قزوین:

راه‌آهن قزوین – رشت تا پایان امسال تکمیل می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی بخش عمده‌ای از کار اجرایی راه‌آهن قزوین – رشت انجام شده و این پروژه تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی بخش عمده‌ای از کار اجرایی راه‌آهن قزوین – رشت انجام شده و این پروژه تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

مسعود حق‌لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره تکمیل خطوط ریلی استان قزوین اظهار داشت: پروژه راه آهن قزوین - رشت - انزلی - آستارا به طول 388 کیلومتر ارتباط ترانزیتی شمال به جنوب کشور را تکمیل و پس از عبور از شهرستان‌های لوشان، منجیل، رشت و بندرانزلی شهرستان آستارا را به کشور جمهوری آذربایجان متصل می‌کند.

وی افزود: این خط ریلی در سال نخست با پیش‌بینی ترافیک، ظرفیت 1.4 میلیون نفر مسافر و 5.9 میلیون تن بار را دارد که برای 20 سال آینده ظرفیت آن به 2.8 میلیون نفر مسافر و 7 میلیون تن بار افزایش می‌یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر محور قزوین - رشت به طول 164 کیلومتر و یک قطعه از رشت - انزلی به طول 17 کیلومتر و محدوده آستارای آذربایجان تا آستارای ایران به طول 3 کیلومتر اجرائی شده است.

حق‌لطفی خاطرنشان کرد: این خط ریلی دارای 7 ایستگاه از جمله ایستگاه کوهین، لوشان، منجیل، رستم آباد، امامزاده هاشم، پیر بازار و رشت است و بخش عمده آن ریل‌گذاری شده و تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین عنوان کرد: راه‌آهن قزوین - رشت و امتداد آن به آستارا و کشور آذربایجان اتصال دیگری است بین ایران با کشورهای اروپایی و این یک پروژه استراتژیک برای ایران و کشورهای همسایه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 1000 میلیارد تومان از این اعتبار این پروژه در دولت یازدهم اختصاص یافته است اعلام کرد: برای این پروژه 2500 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته و مقرر شده است که ایستگاه راه‌آهن انزلی برای اتصال حقله حمل و نقل ترکیبی در بندرگاه انزلی احداث شود.

به گزارش تسنیم تسهیل سفر به ویژه برای گردشگران راه دور، قیمت مناسب‌تر نسبت به هواپیما و همچنین لذت تماشای مناظر طبیعی و سرعت بالا، کاهش خطرات جاده‌ای در طول مسیر، قطار را به عنوان گزینه مناسبی برای مسافران تبدیل کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.