| کد خبر: 142781 |

مسئولان استان، تکمیل قطار سریع السیر اصفهان - تهران را پیگیری کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان تکمیل قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران را ضروری دانست و گفت: مسئولان استان باید این موضوع را پیگیری کنند.

تین نیوز

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان تکمیل قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران را ضروری دانست و گفت: مسئولان استان باید این موضوع را پیگیری کنند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان روز سه شنبه به نقل از آیت‌الله سید یوسف طباطبایی ‌نژاد ، اضافه کرد: سالانه حدود 24 هزار نفر در جاده ‌های کشور براثر تصادف جان خود را از دست می دهند و باتوجه به مشکلات ترافیکی در راه ‌ها، قطار یکی از امن ‌ترین وسیله ‌ها برای حمل و نقل مسافر و یا بار است.

وی که در دیدار با مدیرکل راه آهن اصفهان سخن می گفت با اشاره به موفقیت کشورهای پیشرو در توسعه خطوط ریلی افزود: باتوجه به امکانات موجود، در شرایط فعلی حمل و نقل ریلی در کشورمان نسبت به حمل و نقل با خودرو، کند و آهسته تر است لذا به همین دلیل بیشتر مردم ترجیح می دهند به جای قطار از خودرو استفاده کنند.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: بنابراین لازم است تا خطوط قطارهای سریع و سیر در کشور ایجاد شود.

وی اجرای طرح قطار سریع و السیر اصفهان - قم - تهران را لازم و ضروری دانست و افزود: این موضوع سالهاست که مطرح شده اما عملاً کاری انجام نشده است.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به افزایش ورود گردشگران به کشور بویژه استان اصفهان طی سال های اخیر بیان کرد: در قطارهای گردشگری باید اصولی همچون تمیزی رعایت شود زیرا این موضوع در قضاوت گردشگران درباره فرهنگ کشور و شهر تاثیرگذار است.

وی افزود: به نوعی یک ایستگاه قطار در چشم یک گردشگر به عنوان پیشانی یک شهر به شمار می‌ رود بنابراین ایستگاههای قطار در شهرها نیازمند نظارت دقیق است.

امام جمعه اصفهان با تأکید بر ضرورت راهنمایی صحیح مسافران توسط کارمندان متعهد و تامین امنیت آنها گفت: وسایل مستهلک در ایستگاه ‌های قطار نیازمند نوسازی است و بدون شک این اقدام نه تنها اسراف نیست بلکه سبب رضایتمندی و تکریم مسافران و گردشگران داخلی و خارجی می‌ شود.

در ابتدای این دیدار مدیرکل راه آهن استان اصفهان با بیان اینکه اداره کل راه آهن این استان یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین ادارات راه آهن در کشور است، گفت: اجرای کامل برنامه ششم توسعه بویژه توسعه خطوط ریلی در مناطق محروم کشور، بالا بردن ظرفیت محورها، افزایش ایمنی و سرعت عمل، پیگیری قطار سریع السیر و ایجاد قطارهای مسافری حومه‌ ای از جمله موضوعاتی است که در دوره جدید مدیریتی راه آهن اصفهان پیگیری می ‌شود.

تکمیل طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران یکی از دو برنامه مهم ریلی استان اصفهان است که اعتبار 2 میلیارد و 600 میلیون دلار برای آن در نظر گرفته شده است.

این پروژه 422 کیلومتر خط ریلی دارد که حدود 300 کیلومتر آن در استان اصفهان است. از این 300 کیلومتر فقط احداث و آماده سازی 30 کیلومتر آن باقی مانده که در چند ماه گذشته مناقصه مربوط به آن انجام شده است.

خاطرنشان می شود، معاون اول رئیس جمهوری 12 تیر امسال در جمع نمایندگان اصفهان در مجلس احداث و راه اندازی قطار سریع السیر تهران - اصفهان را جزو طرح های اولویت دار کشور ارزیابی کرد و گفت: 2 میلیارد و 600 میلیون دلار منابع لازم این طرح از طریق فاینانس تهیه شده است و این طرح با رعایت ضوابط مهندسی در دولت دوازدهم تکمیل خواهد شد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.