| کد خبر: 142580 |

◄ توسعه ترانزیت ریلی با ایجاد کارگروه ریلی منطقه‌ای

حسین عاشوری عضو هیات مدیره و رئیس کمیته ترانزیت راه آهن گفت: امسال اولین سال اجرای برنامه ششم توسعه است و هدف‌گذاری شده که 150 درصد در ترانزیت ریلی رشد داشته باشیم. رییس کمیته ترانزیت راه‌آهن ادامه داد: اقدام مهمی که امسال انجام داده‌ایم این است که کارگروهی برای حل مباحث حمل‌ونقل بین‌المللی، ترانزیت و صادرات و واردات متشکل از 11 مدیرکل مناطق مرزی و ستادی و در جهت توسعه ترانزیت و صادرات ریلی تشکیل داده‌ایم.

تین نیوز

در نشست خبری‌ و صمیمانه‌ای که امروز در محل راه‌آهن ج.ا.ا با حضو اصحاب رسانه برگزار شد، حسین عاشوری عضو هیات مدیره و رئیس کمیته ترانزیت راه آهن و ابراهیم محمدی معاونت بهره‌برداری و سیروحرکت، به ارائه آمار کیفی و کمی فعالیت‌های راه‌آهن طی دولت گذشته و ترسیم چشم‌انداز آینده این صنعت پرداختند و با خبرنگاران نیز گپ‌وگفتی داشتند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حسین عاشوری عضو هیات مدیره و رئیس کمیته ترانزیت راه آهن گفت: امسال اولین سال اجرای برنامه ششم توسعه است و هدف‌گذاری شده که 150 درصد در ترانزیت ریلی رشد داشته باشیم. رییس کمیته ترانزیت راه‌آهن ادامه داد: اقدام مهمی که امسال انجام داده‌ایم این است که کارگروهی برای حل مباحث حمل‌ونقل بین‌المللی، ترانزیت و صادرات و واردات متشکل از 11 مدیرکل مناطق مرزی و ستادی و در جهت توسعه ترانزیت و صادرات ریلی تشکیل داده‌ایم و بیشتر تعاملات ترانزیتی ما با آسیای میانه است اما برای توسعه ترانزیت باید به کشورهای دیگر نیز توجه کنیم. عاشوری لفزود: برای ما مرز سرخس، مرز ترانزیت ریلی بسیار مهمی است و امسال نیز با پاکستان، افغانستان، ترکیه و آذربایجان تعاملات ریلی گسترده‌ای برقرار کرده‌ایم.

حسین عاشوری هدف‌گذاری در سال جاری، برای تبادل ریلی با ترکیه را یک‌میلیون تن کالا در مرز رازی عنوان کرد که از ابتدای امسال نیز رشد 44 تا 45 درصدی در این زمینه داشته‌ایم؛ در پاکستان هم مرز میرجاوه جزو مرزهای مهمی است که هرچند در دو سه سال اخیر ترانزیت کالا در آنجا روند روبه رشدی را آغاز کرده است، در سال‌های اخیر به‌طور کلی به آن کم‌توجه بوده‌ایم.

وی افزود:‌ در راستای افزایش حمل بار از طریق شبکه ریلی، در سال جاری طی جلساتی که با اتاق بازرگانی ایران و تهران داشتیم به آنها اعلام کردیم که به صادرکنندگان از طریق شبکه ریلی تخفیف‌های ویژه‌ای می‌دهیم.

راه‌اندازی شرکت قطارهای حومه‌ای، تلاشی در جهت توسعه آن

عضو هیأت مدیر راه‌آهن درباره قطارهای حومه‌ای نیز اظهار داشت: توسعه قطارهای حومه‌ای نیازمند سرمایه‌گذاری بخش دولتی است که با تاکید وزیر راه، راه‌آهن توسعه آن آن را در پیش رفته و در همین راستا هم ان‌شاالله شرکت قطارهای حومه‌ای را راه‌اندازی خواهیم کرد.

عاشوری در ادامه از اجرای ناقص برنامه‌های سوم تا ششم توسعه در بحث حمل‌ونقل- علی‌رغم مزایای حمل‌ونقل ریلی- گله کرد و افزود: طی 20 سال اخیر توجه جدی به راه‌آهن نشده است و این حوزه نیازمند تغییر جدی در رویکرد خود است.

عضو هیأت مدیر راه‌آهن در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره ضرورت ایجاد قطارهای پرسرعت گفت:‌ در محورهای اصلی و پرتردد مثل تهران-مشهد قطعا قطارهای پرسرعت را خواهیم داشت اما لازم است بدانید که در دنیا فقط یک قطار عملیاتی با سرعت 370 کیلومتر در ساعت در خط سیر است که مربوط به چین، یعنی قطار شانگهای تا فرودگاه به مسافت 40 کیلومتر و سرعت 430 کیلومتر بر ساعت است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.