| کد خبر: 137172 |

اختصاص یک درصد از منابع مالی نفت به ساخت راه‌آهن

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: با هدف برطرف کردن نیازهای کشور در حوزه راه‌آهن طرح ایجاد فراکسیون راه‌آهن در مجلس شورای اسلامی مطرح و یک درصد از منابع مالی نفت به ساخت راه‌آهن اختصاص می‌یابد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: با هدف برطرف کردن نیازهای کشور در حوزه راه‌آهن طرح ایجاد فراکسیون راه‌آهن در مجلس شورای اسلامی مطرح و یک درصد از منابع مالی نفت به ساخت راه‌آهن اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، راه آهن و دسترسی به مسیرهای ارتباطی آن یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور در مسیر توسعه اقتصادی است و اجرای طرح‌های مختلف در این زمینه بیش از گذشته عرصه را برای عمران و آبادانی کشور فراهم می‌کند و همکاری مجلس و دولت گامی بلند در تحقق اهداف ما در حوزه ریل و جاده است و به همین جهت با رئیس کمیسیون انرژی مجلس به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

فریدون حسنوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک اظهار داشت: تعامل و همکاری میان دستگاه‌های مختلف اجرایی و خدماتی یک امر و مهم و ضروری است و در صورت این تعامل و همکاری، روند اجرای طرح‌های عمرانی در کشور و پیشرفت ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف تسهیل می‌شود.

وی با بیان این که نقش و حمایت راه‌آهن در دفاع مقدس مستقیم و ویژه بوده است، افزود: حوزه راه و ریل بیش از هر زمانی به این همکاری و پشتیبانی نیاز دارد و با توجه به نقش مهم راه آهن در هشت سال دفاع مقدس و پیشبرد اهداف اقتصادی ایران اسلامی، باید نیازهای آن را برطرف و متناسب با ظرفیت‌های شهرها و استان‌های مختلف کشور نسبت به احداث مسیرهای ریلی جدید اقدام کرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیرهای نمایندگان مردم در مجلس شورای و کمیسیون انرژی به جهت طراحی و اجرای طرح‌های مختلف حوزه ریلی در کشور عنوان کرد: طرح فراکسیون راه‌آهن در مجلس شورای اسلامی و با هدف تدوین نظارت و پشتیبانی از خدمات و طرح‌های عمرانی در حوزه ریلی پیشنهاد شده است.

وی گفت: با تشکیل این فراکسیون اقدامات مورد نیاز برای اجرای طرح‌های مختلف حوزه ریل راه‌آهن تسریع می‌شود و پیگیری‌های مورد نیاز برای ایجاد آن انجام و در صورت تأیید نمایندگان و متناسب با نیاز مردم، فعالیت این فراکسیون آغاز و مسیر ارائه خدمات در این حوزه تسهیل می‌شود.

توسعه خدمات ریلی زمینه توسعه صنعتی کشور را فراهم می‌کند

حسنوند بیان کرد: راه آهن جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس و برای پشتیبانی نظامی و مردمی از رزمندگان اسلام در جبهه نبرد حق علیه باطل به خوبی درخشید و در جابه‌جایی رزمندگان تجهیزات و مجروحین خدمات منحصربه فردی ارائه داد و باید بیش از گذشته این خدمات را به اقشار مختلف اجتماعی معرفی کرد.

وی با اشاره به نقش راه آهن در توسعه صنعتی ایران اسلامی افزود: حمایت از راه‌آهن و ساخت مسیرهای ریلی جدید در کشور ضروری است چرا که این موضوع، سبب رونق اقتصادی و تأمین زیرساخت برای پیشبرد اهداف اقتصادی و افزایش قدرت جابه‌جایی محصولات تجاری و تولیدی کشور به خارج از مرزها می‌شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان این که راه‌آهن یک مسیر تردد ایمن برای شهروندان است، ادامه داد: در صورت توجه به ساخت مسیرهای جدید ریلی علاوه بر سهولت شهروندان خدمات زیست محیطی و استفاده ازسوخت‌های فسیلی در کشور کاهش می‌یابد و به همین جهت باید در این عرصه اقدامات مورد نیاز را طراحی و به اجرا رساند.

کشور نیازمند ساخت بیش از یک هزار کیلومتر مسیر جدید ریلی است

وی با بیان این که طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته و به صورت سالیانه باید بیش از یک هزار کیلومتر مسیر ریلی جدید در کشور احداث شود، گفت:متاسفانه در طول سال‌های اخیر و دلایل مختلف میانگین ساخت مسیرهای ریلی جدید در کشور به پایین‌تر از اهداف تعیین شده رسیده است.

حسنوند عنوان کرد: به همین جهت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و کمسیون انرژی حمایت از ساخت مسیرهای ریلی جدید را با همکاری دولت مورد توجه قرار داده‌اند و اختصاص یک درصد از منابع درآمدهای نفتی برای اجرای طرح‌های جدید در حوزه ریلی، بخشی از این خدمات است.

وی افزود: با اختصاص این اعتبار، گامی بلند در تأمین نیازهای ریلی کشور برداشته و زمینه برای توسعه خدمات ریلی در کشور فراهم می‌شود چرا که این اعتبار چندین میلیارد ریال اعتبار در اختیار راه آهن می‌گذارد و علاوه بر این، زمینه برای ایجاد و احداث مسیرهای ریلی بیش از گذشته، فراهم می‌شود.

رئیس کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری برای واگذاری اراضی راه آهن، بیان کرد: راه آهن همواره پشتیبان مردم و انقلاب و اسلامی بوده و در صورت تأمین نیازهای شهروندان در این حوزه رضایت شهروندان بیش از گذشته از خدمات راه آهن فراهم و راه آهن نیز در کنار مردم مسیر توسعه شهرها واستان‌های کشور را همانند گذشته و با سرعت بیشتر تسهیل می‌کند.

اجرای طرح‌های ریلی در کشور تسریع می‌شود

وی با بیان این که طرح‌های خوبی با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذران خارجی در حوزه ریل و راه آهن کشور در دست اجرا و احداث است، گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، مسیر توسعه اقتصادی و کار آفرینی در کشور شتاب گرفته و زمینه برای تحقق اهداف اقتصادی در کشور با تکیه بر توان داخلی فراهم می‌شود.

حسنوند ادامه داد: بیش از این نیز، سومین نشست شورای مدیران راه آهن با حضور مسئولان استانی و مدیران کل راه آهن منطقه برگزار و نحوه توسعه خدمات و اجرای طرح‌های عمرانی در حوزه ریلی مورد طرح و بررسی قرار گرفت که این جلسات، مسیر توسعه خدمات این حوزه را تسهیل و هماهنگی مورد نیاز برای اجرای طرح‌های عمرانی در راه آهن را بیش از گذشته فراهم می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.