مدیرکل راه آهن فارس:
احداث ایستگاه راهآهن مرودشت در دستور کار قرار گرفت/ عملیات بلوکاژ بالاست در تونل شماره 4
مدیرکل راهآهن فارس گفت: با توجه به قرار گرفتن شهرستان مرودشت در بلاک بحرانی شیراز-سیوند، ساخت ایستگاه ایستگاه راهآهن مرودشت در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل راهآهن فارس گفت: با توجه به قرار گرفتن شهرستان مرودشت در بلاک بحرانی شیراز-سیوند، ساخت ایستگاه ایستگاه راهآهن مرودشت در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از راهآهن فارس غلامحسین ولدی علی قیارلو از احداث ایستگاه راهآهن مرودشت خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت شهرستان مرودشت و اینکه تنها شهرستانی می باشد که در بلاک بحرانی شیراز -سیوند قرار دارد احداث و ایجاد ایستگاه راه آهن مرودشت در دستور کار قرار گرفت .
ولدی در حاشیه بازدید از انجام عملیات اجرایی این پروژه بیان کرد: با توجه به بلاک بحرانی شیراز-سیوند به طول 80 کیلومتر و به منظور جلوگیری از توقف قطارهای مسافری در ایستگاه سیوند هنگام اشغال بلاک توسط سایر قطارهای مسافری ، احداث و ایجاد ایستگاه مرودشت در محل توقفگاه مرودشت در کیلومتر 1026 در دستور کار قرار گرفت .
وی گفت:با اخذ مجوز از کمیته فنی ایستگاهها نسبت به ایجاد ایستگاه دو خطه اضطراری از مورخ ۹۶/۴/۱۰اقدام کردیم و بلاک مذکور به 2 قسمت شیراز-مرودشت به طول 47 کیلومتر و مرودشت-سیوند به طول 33 کیلومتر تبدیل شد .
مدیرکل راهآهن فارس انجام این عملیات را اینگونه شرح داد: نصب 4 دستگاه سوزن ،ریلگذاری حدود 350 متر در امتداد خط فرعی و ایجاد خط 1 ایستگاه به طول 850 متر ،احداث سکوی مسافری به طول 30 متر، محوطه سازی و عملیات عمرانی به مساحت تقریبی 2500 متر مربع،احداث راه دسترسی و ایجاد سیستم روشنایی ،تهیه و تدارک 3 دستگاه کانکس مجهز جهت استقرار مسافرین قطار و ارتقای سطح خدمات به مسافرین محترم از اهم امور در دست اقدام است .
معرفی 5 هدف ساخت ایستگاه
ولدی در ادامه اهم اهداف اجرای این طرح را به ترتیب زیر اعلام کرد:
1 - عدم توقف قطارهای مسافری پشت سر هم در ایستگاه سیوند و حذف بلاک بحرانی در گراف و امکان تلاقی و سبقت
2 - ایجاد زمینه احداث ایستگاه مرودشت با توجه به اهمیت این شهرستان بعنوان دومین شهرستان بزرگ استان فارس و نقش مهم گردشگری آثار باستانی استان از جمله تخت جمشید و نقش رستم
3 - امکان استفاده بهینه از زمان مسدودی جهت عملیات خطی در بلاک مذکور
4 - مدیریت زمان و استفاده از شرایط بهینه در امداد قطارهای مسافری و جلوگیری از تأخیر در مبدأ شیراز
5 - امکان جذب و تخلیه بار با استفاده از دنباله خطوط فرعی در ایستگاه
عملیات بلوکاژ بالاست در تونل شماره 4 واقع در کیلومتر ۵۰۰+۸۳۸
مدیرکل راه آهن فارس در این باره گفت: در راستای رفع تقلیل سرعت و جهت هدایت آبهای سرگردان داخل تونل عملیات بلوکاژ بالاست های تونل شماره 4 واقع در کیلومتر ۵۰۰+۸۳۸ به صورت پایلوت انجام شد.
ولدی افزود: نفوذ آب از کف تونل باعث آلوده شدن بالاست ها و تخریب آنها شده بود و این امر به مرور زمان باعث افتادگی خط و تغییر دور می شود و زمینه را برای خروج قطار از خط فراهم می کند که بسیار خطرناک است.
وی تصریح کرد:تقلیل سرعت از سال 91 در این محدوده اعمال شده بود که این تقلیل سرعت باعث افزایش زمان سیر شده است.
ولدی اظهارداشت: در راستای رفع این مشکل و جهت هدایت آبهای سرگردان ،بالاست های آلوده تا عمق 60 سانتی متر زیر تراورس تخلیه و حدود 30 سانتی متر از کف بلوکاژ و 30 سانتی متر دیگر نیز بالاست های مرغوب جایگزین شد .
وی ادامه داد: این عملیات به دلیل شرایط خاص و واقع شدن در تونل بسیار سخت بود و در صورت نتیجه مثبت تقلیل سرعت در این تونل حذف خواهد شد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.