| کد خبر: 131907 |

راه‌آهن «کرمان - بردسیر - سیرجان - بافت» ساخته می‌شود

تین نیوز

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان گفت: در بخش توسعه شبکه ریلی نیز اکنون احداث راه آهن «بم – جیرفت - کهنوج» و «کرمان - بردسیر - سیرجان - بافت» با مشارکت بخش خصوصی تصویب شده است.

 

به گزارش ایسنا، ابوالقاسم سیف اللهی در خصوص مهمترین شاخصه های اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه عمرانی استان کرمان، گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی در چهارچوب دیدگاه های مقام معظم رهبری با ابتکار ویژه استاندار دولت تدبیر و امید در استان کرمان از مهمترین اقدام دولت تدبیر و امید در استان کرمان بوده است.

 

وی ادامه داد: در راستای رفع مشکل آب استان کرمان که بیش از 30 سال معطل مانده بود، طرح همیاران آب به منظور بالا بردن بهره وری آب خصوصا در بخش کشاورزی و استفاده از سیستم های نوین آبیاری، اصلاح خطوط آب، اجرای کشت های با مصرف آب پایین، بهبود روش های کشت و عملیات خاک ورزی در دولت تدبیر و امید در استان کرمان، انجام شده است.

 

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان اضافه کرد: استفاده مناسب از آب های زیرزمینی، مقابله با چاه های غیر مجاز، نصب کنتورهای هوشمند، استفاده از تشکل های آب بران، استفاده از مالچ های طبیعی و مصنوعی برای جلوگیری از تبخیر آب، توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار، برقی کردن چاه های کشاورزی، عملیات آبخیزداری، اجرای طرح های زیست محیطی از دیگر اقدامات استان کرمان در دولت یازدهم در جهت مقابله با بحران آب بوده است.

 

وی بیان کرد: شیرین سازی و تصفیه آب و انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان کرمان طی دو پروژه با مشارکت بخش خصوصی، تامین آب شمال استان از طریق انتقال آب حوضه به حوضه، برنامه ریزی برای استفاده از پس آب فاضلاب ها با مشارکت بخش خصوصی در مرکز استان کرمان، سیرجان، کهنوج، زرند در فاز اول و در فاز دوم سایر مراکز شهرستان ها و شهرها و همچنین تدوین سند راهبردی آب استان و تصویب آن در شورای آب استان کرمان از دیگر کارهای دولت در استان کرمان بوده است.

 

سیف اللهی به اقدامات صورت گرفته در بخش حمل و نقل استان در دولت تدبیر و امید اشاره و عنوان کرد: توسعه شبکه بزرگراهی و توسعه شبکه آزاد راهی با مشارکت بخش خصوصی از اقدامات دولت یازدهم در بخش حمل و نقل استان کرمان بوده، ضمن آنکه در بخش توسعه شبکه ریلی نیز اکنون احداث راه آهن «بم – جیرفت - کهنوج» و «کرمان – بردسیر – سیرجان - بافت» با مشارکت بخش خصوصی تصویب شده است.

 

وی اضافه کرد: تا پایان دولت یازدهم بیش از 80 درصد جمعیت روستای و شهری استان کرمان از نعمت گاز برخوردار می شوند، همچنین ثبت جهانی سه اثر مهم میمند، قنات های کرمان و بم و کویر لوت در یونسکو در دولت تدبیر و امید دیگراقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت عمرانی استانداری کرمان در دولت یازدهم بود که با این سه اثر ثبت جهانی شده، آثار ثبت بین المللی استان کرمان به 5 اثر رسیده است که این اقدام باعث رونق صنعت گردشگری استان شده است.

 

معاون امور عمرانی و فنی استان کرمان از آغاز عملیات ساخت باند دوم فرودگاه کرمان سخن به میان آورد و مطرح کرد: ساخت سالن و پاویون فرودگاه کرمان با مشارکت بخش خصوصی از مهمترین اقدامات عمرانی دولت تدبیر و امید در استان کرمان در این حوزه را می توان برشمرد.

 

سیف اللهی با بیان این مطلب که مردم با حضور خود در انتخابات از حق طبیعی و قانونی خود استفاده می کنند، تصریح کرد: مردمی که سرنوشت خود را به دست خود رقم می زنند در آینده از مواهب آن بهره برداری خواهند کرد و ا گر کنار بنشینند و در سرنوشت خویش مشارکت نکنند، باید چهارسال به عدم شرکت خود در انتخابات غبطه بخورند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.