| کد خبر: 59400 |

◄ وقتی بیت المال فدای منافع گروهی و تبلیغات می‌شود!

تین نیوز | چندی پیش خبری از قول سید مسعود نصر آزادانی معاون ساخت و توسعه راه‌‌آهن  منتشر شد که در آن آمده بود " قرار بود برای مقابله با شن‌‌های روان که موجب بسته شدن خط ریلی کرمان- بم - زاهدان در منطقه شوره‌گز می‌شود، گالری نصب شود اما بتن در مقابل شن‌های روان دوامی ندارد بنابراین مقرر شد کامپوزیت به جای باکس بتنی، روی این خط ریلی نصب شود. قطعاً دوام کامپوزیت نسبت به باکس‌های بتنی بیشتر است و ضمن آنکه از نظر اجرایی سریع‌تر نسب می‌شود."

اما پس از انتشار این خبر برخی کاربران تین نیوز نیز به بیان دیدگاه خود درخصوص نحوه مقابله با شن های روان پرداختند که این دیدگاه‌ها به شرح زیر است:

1- در مسیر طبس به بافق مشکل ورود شن به داخل خط وجود دارد به طوریکه بر طبق شنیده ها قطارها 30 کیلومتر از مسیر را با سرعت 30 کیلومتر و کمتر طی می کنند. مورد (طبس ) حل شود چون در محور طبس در حال حاضر بیشترین حمل بار کشور در آن انجام می پذیرد از محور شوره گز مهمتر است.
باید از این تفکر من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود به جای کار و تلاش مجاهدانه و علمی دوری کرد وگرنه وقت تمام می شود و مشکلات پابرجا خواهد بود.

2- اگر واقعا افتتاح اين خط در دولت قبل غلط بوده است چرا مسئولان كنونی وزارت راه يا مدعی العموم از مديران قبلی وزارت راه كه باعث اين افتتاح نادرست بودند و باعث خسارات عمده شدند در دادگاه ها اقامه دعوی نمی كنند؟ آيا بيت المال را می توان فدای منافع گروهی و تبليغات كرد؟
از وزير راه می خواهم كه سنت حسنه ای بگذاريد كه اگر واقعا كار مديران سابق با اهمال بوده به آن رسيدگی شود.  وگرنه هر مديری مديران سابق را لفظا محكوم می كند و چه بسا خودش هم كارهای خلاف ديگری را بی مهابا انجام می دهد تا مدير بعدی بيايد و او را محكوم كند. در اين شرايط تشخيص دوغ از دوشاب سخت می شود.

3- تعدادی اساتید دانشگاه یک شرکت کمپوزیت دایر کردند که مدعی هستند در مقابل رادار هواپیما نامریی است در نتیجه قیمت آن بسیار بالاست و با هزینه هر متر آن می توان ده ها متر محور جدید احداث کرد که درمقابل شن های روان مصون باشد و مضافا گالری باعث می شود در ورودی و خروجی تونل به میزان زیادی شن های روان جمع شده و باعث انسداد خط شود که وضع را از آنچه که هست خطرناکتر می کند. ضمن اینکه بحث آقای نصر آزادانی را در خصوص غیر مقاوم بودن بتن در مقابل شن های روان و مقاومت کمپوزیت در مقابل آن را می توان یک بحث تبلیغاتی برای توجیه این اقدام دانست.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.