| کد خبر: 128585 |

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی خبر داد:

جابجایی 150 هزار تن بار از مرز ریلی سرخس در سال جاری

تین نیوز
مدیرکل راه آهن خراسان گفت: 150 هزار تن بار از طریق مرز ریلی سرخس در فروردین ماه سال جاری حمل شده است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن، مهندس هادی ضیایی مهر با اعلام این خبر افزود: جمهوری اسلامی ایران از دیرباز به لحاظ قرار گرفتن درمسیر جاده ابریشم و موقعیت استراتژیک خاص منطقه، از مزایای ویژه ای در امر ترانزیت کالا بهره مند بوده است، که در صورت سرمایه گذاری در این بخش و فعال نمودن کریدورهای ترانزیتی( سرخس - بندر عباس و سرخس – زاهدان ) و تقویت شبکه ریلی می توان درآمد مطمئن و مستمری از آن انتظار داشت.
 

وی اظهار داشت: در این راستا اداره کل راه آهن خراسان بواسطه قرار گرفتن در این شاهراه طلایی بعنوان حلقه اتصال کشورهای آسیای میانه و بلوک شرق به شبکه ریلی ایران و کشورهای اروپایی طی سال های اخیر با الهام از رهنمودهای مدبرانه مدیر عامل راه آهن ج . ا . ا، ضمن بهبود روابط خود با کشورهمسایه ( ترکمنستان) و سرمایه گذاری در بخش توسعه زیرساختها شامل توسعه ایستگاه سرخس وافزایش خطوط مبادله، ارتقاء ظرفیت تعویض بوژی و تقویت پارکینگ بوژی ها، احداث چندین سایت تخلیه و بارگیری در طول شبکه، احداث سالن ترانزیت راه آهن سرخس ( به منظور استقرار سازمانهای ذیربط در امر ترانزیت ریلی در یک مکان بمنظور کاهش بوروکراسی اداری و ایجاد تعامل و رویه واحد) راه اندازی قطارهای برنامه ای سرخس ـ بندرعباس و ....  موجب گردیده که 150 هزار تن بار از طریق مرز ریلی سرخس در فروردین ماه سال جاری حمل شده است.
 
مدیرکل راه آهن خراسان تاکید کرد: از میزان بار حمل شده 42  هزار تن محمولات صادراتی بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 58 درصد رشد داشته و عمده کالاهای صادراتی، سیمان، سنگ آهن، پودرآلومینیوم و... به مقاصد کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان و ازبکستان می باشد.
 
 ضیایی مهر افزود: 86 هزار تن از بار جابجا شده مربوط به ترانزیت است که عمده محمولات آن کودشیمیایی، گوگردخام، پنبه و مواد سوختی از مبادی کشورهای ازبکستان، ترکمنستان و تاجیکستان حمل شده و 21  هزار تن آن واردات که عمده محمولات وارداتی دانه‌های نباتی و روغنی،غلات،کنجاله،پنبه و کالاهای متفرقه بوده که از مبدأ کشورهای قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان حمل شده است.
 
وی ابراز امیدواری کرد با تلاش کلیه کارکنان در راه آهن خراسان، سال 96 در زمینه حمل و نقل بار، سالی پر رونق در پیش رو داشته باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.