| کد خبر: 12197 |

اقدامات توکاریل در سال جاری برای تحقق چشم انداز ۱۴۰۴ حمل و نقل

امروزه حمل و نقل ریلی به دلیل برخورداری از مزایای گسترده خود از جمله حمل انبوه بار و مسافر، صرفه جویی بالا در مصرف انرژی، ایمنی بالا، قیمت مناسب، کمک به حفظ محیط زیست و ... از اهمیت بسیار بالایی در توسعه اقتصادی کشورها برخوردار است.

امروزه حمل و نقل ریلی به دلیل برخورداری از مزایای گسترده خود از جمله حمل انبوه بار و مسافر، صرفه جویی بالا در مصرف انرژی، ایمنی بالا، قیمت مناسب، کمک به حفظ محیط زیست و ... از اهمیت بسیار بالایی در توسعه اقتصادی کشورها برخوردار است.

به گزارش تین نیوز، در برنامه ریزی های کلان هر جامعه ای، حمل و نقل یکی از مولفه های مهم آن به شمار می رود و بسیاری از اندیشمندان علوم اقتصادی و اجتماعی این بخش را عامل محرک و شاخص در توسعه یافتگی جوامع بشری تلقـی می نمایند که میزان تاثیر آن در توسعه کشور بسیار محدود است.

البته گفتنی است در دولت جدید مسئولان نظام نگاه ویژه ای به این صنعت کرده اند و مشتریان در هر دو حوزه بار و مسافر از این رو شاید این روزها اقبال خوبی از بخش ریلی داشته‌اند و همین امر فرصت‌های خوبی را پیش روی بخش خصوصی نهاده باشد.

اما به گفته کاشناسان شرط لازم برای رشد ایجاد تغییرات سیستماتیک در خود سیستم است و شرط کافی وجود مدیران لایق و کاردان است. 

کارشناسان صنعت حمل و نقل معتقدند اگر بخواهیم بخش ریلی یک رشد دائم داشته باشد چه در بخش مسافری و چه در بخش باری، باید بدون اتکا به فرد یا مسئول خاصی، چرخه سوددهی داشته باشد. یعنی براساس بهره‌وری و مدیریت، سود‌دهی خوب و توان زایش و سرمایه‌گذاری مجدد را داشته باشد. 

در این راستا براساس آمار در چند سال اخیر فقط چند شرکت مربوط به بخش خصوصی به ظرفیت‌های اجرایی خود چیزی افزوده اند. شرکت هایی که فعالانه  در صنعت حمل و نقل تلاش دارند تا بخش خصوصی را سربلند کنند. یکی از شرکتها شرکت توکاریل است.

توکاریل در سال جاری قصد دارد برای رسیدن به چشم انداز 1404 صنعت حمل و نقل گام های زیر را برمی دارد:
1- پیگیری جهت دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی جهت توسعه ناوگان واگن های شش محوره لبه بلند 
2- تحویل 80 دستگاه واگن لبه بلند 6 محوره باقیمانده از شرکت واگن پارس در نیمه اول سال مربوط به قرارداد ساخت 200 دستگاه
3- بارگیری و حمل یک میلیون تن گندله سنگ آهن از بندرعباس به مقصد مجتمع فولاد مبارکه 
4- افزایش سرمایه شرکت با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته در دو سال اخیر 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.