| کد خبر: 259749 |

خط‌ و نشان استاندارد برای کامیون سازان

برخی از پلتفرم های خودروهای سنگین نظیر کامیون 1924 که در شرکت ایران خودرو دیزل تولید می شود باید ارتقا یابد و البته در خصوص ادامه تولید این خودرو تردید وجود دارد.

تین نیوز

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اجباری شدن ترمز اضطراری و سیستم هشدار انحراف برای خودرو های سنگین گفت: به خودروسازانی که همچنان مشغول تولید محصولات بسیار قدیمی هستند اعلام کرده ایم که به سراغ جایگزین بروند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، مهدی اسلام پناه افزود: در همه جای دنیا چرخه عمر هر محصولی یک بازه زمانی مشخص دارد و نمی توان خودرویی که 50 تا 70 سال پیش تولید می شود همچنان با همان ساختار تولید کرد.

گزارش مهم روز را بخوانید؛

◄ کامیون ساز عجیب که بورس بازان را بهت زده می کند

◄ ترمز بریدن کامیون های فرسوده + تصاویر وحشتناک از تصادف کامیون ها

وی اضافه کرد : برخی از بن سازه های (پلتفرم های) خودروهای سنگین نظیر کامیون 1924 که در شرکت ایران خودرو دیزل تولید می شود باید ارتقا یابد و البته در خصوص ادامه تولید این خودرو تردید وجود دارد، زیرا ممکن است حتی با ارتقای بن سازه نیز نتواند استانداردهای اجباری را دریافت کند و در این صورت باید خودروی باری دیگری را جایگزین آن کنند.

اسلام پناه گفت: ترمز اضطراری را برای کامیون و اتوبوس اجباری کردیم ؛ همچنین سیستم هشدار انحراف و سیستم کنترل پایداری هم جزو استاندارد های اجباری در خودرو های سنگین است و تولید کنندگان ملزم به رعایت این موارد هستند.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد نمی تواند از تجهیزات مربوط به ایمنی و پایداری خودرو چشم پوشی کند و این موارد حداقل هایی هستند که برای تولید هر نوع خودرو باید رعایت شوند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: ما باید به دنبال رشد تولیداتی باشیم که از کیفیت لازم برخوردار باشند و حتی قابلیت صادرات داشته باشند اینکه از بازار انحصاری سوء استفاده کنیم و بدون در نظر گرفتن ملاحظات مصرف کننده و بازار فقط بدنبال عرضه محصول باشیم در واقع به مصرف کننده ظلم کرده ایم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    باسلام خدمت مسئول محترم وهمکاران گرامی بازار کامیون یه طور کلی دست دلال هست و من کامیون دار با کامیون مدل ۵۷ کار میکنم وبه سختی از خرج خرابی کامیون برمیام وبا این قیمت ها هرگز نمی توانم ماشین رده خارج کنم دلال هم خیلی راحت از شرکت کاميون خرید می‌کند یا به اسم خودش یا کس دیگه بعد تو بازار بسار گران‌تر میفروشه بدبختی هم برای من کامیون دار هست