| کد خبر: 257335 |

پیشگیری از مرگ صدها نفر در تصادفات جاده ای؛ نصب ترمز خودکار در آمریکا اجباری می شود

آمریکایی ها در نظر دارند با اجباری کردن نصب ترمز اضطراری خودکار در خودروها، تلفات جاده ای خود را کاهش دهند.

تین نیوز

آمریکایی ها در نظر دارند با اجباری کردن نصب ترمز اضطراری خودکار در خودروها، تلفات جاده ای خود را کاهش دهند.

سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا (NHTSA) مقررات جدیدی را پیشنهاد کرده است که در صورت تصویب، نصب ترمز اضطراری خودکار یا همان AEB در خودروها اجباری خواهد شد. این سازمان فدرال معتقد است چنین مقرراتی می تواند سالانه از مرگ 360 نفر در سوانح جاده ای جلوگیری کند.

آن طور که «پیت بودجج»، وزیر ترابری ایالات متحده آمریکا، اعلام کرده است، ترمز اضطراری خودکار درحقیقت ادامه دهنده راه کمربند ایمنی و ایربگ خواهد بود. از دید وی، همان گونه که سیستم هایی از این قبیل ایمنی سفرهای خودرویی را ارتقا داده اند، سیستم ترمز اضطراری خودکار نیز می تواند جاده ها و سفرها را امن تر کند.

ترمز اضطراری

در مقررات پیشنهادی سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا، تمامی خودروهایی که زیر 10 هزار پوند (معادل 4536 کیلوگرم) وزن دارند، در عرض سه سال آینده باید به سیستم AEB تجهیز شوند. این قانون قبل از تصویب و نهایی شدن، در یک دوره 60 روزه به رأی گیری عمومی گذاشته خواهد شد.

وظیفه ترمز اضطراری خودکار چیست؟

وظیفه سیستم ترمز AEB به راحتی از نام آن قابل حدس است. این سیستم در مواقعی که کامپیوتر مرکزی برخورد را حتمی تشخیص دهد، به طور خودکار و در کسری از ثانیه وارد مدار می شود. این سیستم با کاهش سرعت، یا از برخورد جلوگیری می کند و یا شدت برخورد را کاهش می دهد.

نکته جالب اینکه به دلیل بازار رقابتی ایالات متحده، حدود 90 درصد از خودروهای جدید به فروش رسیده در خاک این کشور به سامانه ترمز اضطراری خودکار مجهز هستند. بااین حال قانون گذاران آمریکا قصد دارند با تصویب قانون، آن 10 درصد را نیز مجبور به نصب سیستم AEB کنند.

«آن کارلسون»، مشاور ارشد NHTSA، می گوید آزمایش های مختلف مزایا و نقش سیستم ترمز اضطراری خودکار در نجات جان سرنشینان خودروهای سواری را حتی در سرعت های پایین اثبات کرده است. ازاین رو گسترش استفاده از آن می تواند جان افراد بیشتری را نجات دهد.

خودرو هوشمند

روشن است که درصورت تصویب چنین قانونی، نصب سیستم ترمز اضطراری خودکار، علاوه بر مدل های موجود، در خودروهای جدید نیز اجباری خواهد شد. به موجب این قانون، خودروهای مجهز به سیستم AEB باید بتوانند عابرین پیاده را  حتی در شب هم تشخیص دهند و از وقوع تصادف جلوگیری کنند. طبق گزارش Associated Press، خودروهای دارای این سیستم باید توانایی پیشگیری از برخورد تا سرعت 37 مایل یا 60 کیلومتر در ساعت را دارا باشند.

قانون پیشنهادی سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا به عنوان بخشی از استراتژی ملی ایمنی جاده ای دپارتمان حمل ونقل معرفی می شود. این استراتژی با هدف مقابله با بحران افزایش تلفات و مصدومیت های شدید پیاده خواهد شد. شایان ذکر است NHTSA پیش بینی می کند سیستم AEB سالانه از مصدومیت 24 هزار نفر جلوگیری خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.