| کد خبر: 160641 |

◄ دلیل خارج نشدن مغروقه‌ها چیست؟

مدیر فنی و مهندسی شرکت تایدواتر علت عدم خروج برخی مغروقه ها را فقدان تجهیزات کافی و شرایط نامساعد جوی بیان کرد.

تین نیوز

مدیر فنی و مهندسی شرکت تایدواتر علت خارج نشدن برخی مغروقه‌ها را فقدان تجهیزات کافی و شرایط نامساعد جوی بیان کرد.

به گزارش تین‌نیوز، هادی گلرخ‌امین دراین‌باره گفت: شرایط نامساعد جوی و وجود جریان‌های شدید آب در دریا و فاصله سایت عملیاتی تا اسکله و همچنین تعداد تجهیزات مورد نیاز و مشکلات عدیده در تخلیه ضایعات بر روی اسکله و سختی کار از مهم‌ترین موانع پیشروی خارج‌سازی شناورهای مغروق است.

او گفت: در حال حاضر پاک‌سازی و ایمن‌سازی کانال خور موسی در دست اقدام است و از 7 مغروقه موجود در آبراه، سه مغروقه به‌طور کامل خارج‌شده و خارج‌سازی مغروقه چهارم نیز تا قبل از پایان سال جاری تحقق می‌یابد.

گلرخ گفت: پیش‌بینی می‎شود خارج‌سازی سه مغروقه باقیمانده تا آخر شهریورماه سال آینده انجام شود.

به گزارش مارین‌تایمز، او گفت: احتمال رخ دادن حوادث دریایی برای هر کشتی اعم از فله‌بر، کانتینری، نفت‌کش وجود دارد با این تفاوت که حمل سوخت به‌مراتب خطرناک‌تر از سایر کالاهاست.

گلرخ‌امین تصریح کرد: در مورد شناورهای مغروق بخصوص شناورهای بزرگ قبل از اقدام به خارج‌سازی باید ابتدا مخازن سوخت  شناور را با روش‌های Hot taping تخلیه کنند، این مرحله شرایط بسیار پیچیده‌ای‌‌ دارد و از طریق عملیات غواصی خاص با تجهیزات مربوطه انجام خواهد شد، ضمن اینکه جریان آب به‌شدت، مزاحم انجام کار خواهد بود.

این کارشناس گفت: با استفاده از ربات، سوخت مخازن خارج می‌شود تا علاوه بر سبک شدن مغروقه، مسائل زیست‌محیطی هم رعایت شود، پس‌ازآن عملیات سالویج انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: معمولاً عمق زیاد مشکلات متعددی را برای خارج‌سازی مغروقه‌ها به دنبال دارد زیرا علاوه بر عملیات غواصی پیچیده و در اختیار داشتن غواصان زیاد، به اتاق فشار و تجهیزات ویژه نیاز است که همه این موارد مشکلات زیادی را برای عملیات سالویج ایجاد می‌کند.

به گفته او معمولاً مغروقه‌هایی که در عمق زیاد آب قرار دارند در جریان عملیات سالویج  قطعه‌قطعه شده و از دریا خارح می‌شوند. 

گلرخ درباره کنوانسیون‌های بین‌المللی شناورهای مغروق در عمق زیاد  گفت: این‌گونه مغروقه‌ها  نیازی به خارج‌سازی ندارند زیرا مزاحمتی برای تردد کشتی‌ها ایجاد نمی‌کنند، اما اگر مالک کشتی به هر دلیل بخواهد اقدام به خارج‌سازی کند باید کار را از طریق شرکت‌های سالویج در منطقه انجام دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.