| کد خبر: 67669 |

نظرها و خبرها◄ خودروهای صادراتی معاف از مالیات بر ارزش افزوده، حق بیمه و حق پلاک

تین نیوز | بر اساس اظهارات مسئولان، در حال حاضر قیمت پایه پراید حدود 15 میلیوت تومان است که با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، حق بیمه و پلاک و دیگر موارد این میزان به 20 میلیون تومان می رسد، قیمتی که از نظر بسیاری از مصرف کنندگان ایرانی، قیمت مناسبی برای این خودرو نیست.

1- عراق تنها خریدار خودروی ایرانی/ هزینه هر پراید صادراتی 18.5 میلیون تومان
تین نیوز | سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...آمار 5 ماهه صادرات خودرو نشان می‌دهد، خودرو سواری ایرانی طی این مدت به ارزش 7 میلیون 819 هزار و 828 دلار معادل 21 میلیارد و 16 میلیون تومان به دیگر کشورها صادر شده است.
بر اساس این گزارش‌، عمده صادرات خودرو سواری به مقصد کشور عراق بوده است، بیش از هزار و 100 خودرو به این کشور صادر شده است.
در این میان صادرات شرکت ایران خودرو صفر بوده و فقط رقیب این شرکت یعنی سایپا توانسته است، دو خودرو پراید و تیبا را به عراق صادر کند.
براساس آمار گمرک، قیمت پراید صادراتی با یک تقسیم ساده حداکثر حدود 18 میلیون و 500 هزار تومان برای عراقی‌ها آب می‌خورد.
این گزارش نشان می‌دهد، به غیر از کشور عراق هیچ کشوری خواهان خودروهای ایرانی نبوده است...
مطلب کامل

نظر | خودروهای صادراتی معاف از مالیات بر ارزش افزوده، حق بیمه و حق پلاک
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۶-۲۵در مورد این مطلب:
برای خودرو دو قیمت وجود دارد. یکی قیمت پایه فروش کارخانه است و دیگری قیمت خودروی آماده استفاده که به آن on the road price هم گفته می شود.
در حال حاضر قیمت پایه پراید طبق گفته مسئولان مربوطه حدود 15 میلیوت تومان است که برای اینکه آماده استفاده شود، مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، پلاک و دیگر موارد به آن اضافه می شود و قیمتش به 20 میلیون تومان می رسد. بدیهی است وقتی خودرویی به خارج از کشور صادر می شود، به آن مالیات و بیمه و پلاک و ... تعلق نمی گیرد و تنها شامل هزینه حمل و نقل می شود و منطقی است که قیمت صادراتی پراید به گفته این خبر 18میلیون تومان باشد. اما باز این به این معنی نیست که مصرف کننده عراقی، با پرداخت مبلغی معادل با 18 میلیون تومان اقدام به استفاده از پراید می کند. بلکه پس از پرداخت هزینه گمرک و مالیات و .. قیمتش آن طور که مسئولان عنوان کرده اند به 30 میلیون تومان در کشور عراق می رسد.

2- سه پیشنهاد به نعمت‌زاده برای پایان کمپین تحریم خودرو

تین نیوز | دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴

 خلاصه مطلب: ...مرکز مطالعات سیاست گذاری صنعتی دانشگاه امیرکبیر در نامه ای به وزیر صنعت، سه پیشنهاد برای پایان کمپین تحریم خرید خودروی ایرانی ارائه کرد.

در نامه مرکز مطالعات سیاست گذاری صنعتی دانشگاه امیرکبیر به محمدرضا نعمت زاده آمده است: "چند ماهی از رکود شدید در بازار خودرو سپری می شود و  کمپین تحریم خودرو نیز بر این رکود دامن زده است. البته بنظر می‌رسد دلیل عمده کاهش فروش خودرو، رکود حاکم بر کشور و کاهش قدرت خرید مردم است ولی به کمپین تحریم خرید خودرو داخلی نباید بی اعتنا بود و می‌توان به این مسأله به عنوان فرصتی برای خریداران خودرو و حتی خودروسازان نگاه کرد.

مطالبه مردمی که به این کمپین پیوسته‌اند را می‌توان در دو کلمه خلاصه کرد: قیمت و کیفیت مناسب. از سوی دیگر خودروسازان درخواست افزایش قیمت محصولات خود را به شورای رقابت ارائه کرده‌اند. این رویه به افزایش شکاف اعتماد بین خودروساز و مشتری منجر شده و به نظر می‌رسد ادامه این روند نه به سود اقتصاد ملی و نه به سود مردم است...
مطلب کامل

نظر | فرمول جدید پیشنهادی فروش خودروی صفر
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۶-۳۱در مورد این مطلب:
فرمول جدید پیشنهادی فروش خودروی صفر= خروج از رکود
1- قیمت عادلانه و افزایش کیفیت
2- قیمت عادلانه فروش تقسیم بر سه
3/1 برابر با خودرو اسقاطی+3/1 اقساط بلند مدت بدون بهره+3/1 نقد+ مشتری مداری و احترام به مشتری

نظر | اجازه ورود خودرو با کیفیت به قیمت مناسب داده شود
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۶-۳۰در مورد این مطلب:
اولا ، بر اساس اصل 44 قانون اساسی و سیاست های حاکم برآن به منظور منطقی شدن اندازه دولت و مجال و فرصت دادن به 2 بخش دیگر اقتصاد کشور (بخش خصوصی و تعاونی ها)، دولت هر چه زود تر از این حیطه خارج و میدان را به بخش خصوصی و تعاونی ها بسپارد.
دوم اینکه، منطقی و عقلایی آن است که بجای اینکه 2 یا 3 شرکت خودروسازی با شرح حال کیفیتی که این روزها نقل هر مجلسی شده اند. ما در ایران بیش از 6000 شرکت قطعه ساز داشته باشیم تا به شرکتهای برتر و سرامد خودروسازی در جهان قطعه بفروشیم، نه اینکه خودرویی تولید کنیم که از حداقل استانداردها به دور باشد.
 بنابراین:
1. دولت حمایت خود را از شرکت های قطعه ساز (بخش خصوصی و تعاونی ها) بیشتر کند
2. شرکت های قطعه ساز خود را در حد و اندازه و کلاس جهانی بالا ببرند
3. اجازه ورود خودرو با کیفیت به قیمت مناسب داده شود
4. بیش از آن که به فکر نگهداشتن 2 خودرو ساز باشیم، به فکر ایجاد ارزش افزوده بیشتر ناشی از فروش قطعات به سایر کشورها باشیم و از این رهگذر GNP را بالا ببریم
5. زمینه بروز اشتغال بیشتر را برای جوانان تحصیلکرده بیکار فراهم نمایم (در شرکتهای قطعه ساز نه خودرو ساز)
6. معمولا در دنیا از مزیت های نسبی استفاده می کنند تا قیمت ها کاهش پیدا کند (نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده فراوان - وجود شرکتهای فولادسازی تامین کننده مواد اولیه - و ...)
7. شرکتهای قطعه ساز می توانند (شرکتهای تعاونی تولید محصولات صنعتی) باشند تا احاد جامعه در تولید نقش داشته باشند و این یعنی حمایت ملی از تولیدات داخلی (مصنوعات ساخت بخش خصوصی و تعاونی ها) در کشور

3- هدف رنو تولید خودرو ارزان در ایران است
تین نیوز | چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...مدیر خاورمیانه رنو با تاکید براینکه قصد داریم، کوئید را برای جایگزین شدن با خودرو پراید ارائه دهیم، گفت: این خودرو برای اینکه بتواند جایگزین پراید شود باید بالای ۸۰ درصد در ایران ساخت داخل شود این خودرو هم اکنون در هند ۹۵ درصد ساخت داخل شده است.
رنو می خواهند با تولید خودرو ارزان کوئید این خودرو را در ایران جایگزین پراید کند. از طرفی این شرکت قصد دارد با تولید رنو سیمبل، داستر جدید، ساندرو، کیلیو و کپچر سبد محصولاتش را در ایران افزایش دهد.
 در صورت استقبال از مگان جدید رنو این خودرو را هم در ایران تولید خواهد کرد. در این راستا مدیرخاورمیانه رنو تاکید دارد که برنامه بسیار جدی برای پلت فرم کلاس a در ایران را دارند.
 پیمان کارگر در گفت‌وگو با اقتصاد نیوز با تاکید براینکه قصد داریم، کوئید را برای جایگزین شدن با خودرو پراید ارائه دهیم ،اظهارکرد: این خودرو برای اینکه بتواند جایگزین پراید شود باید بالای 80 درصد در ایران ساخت داخل شود این خودرو هم اکنون در هند 95 درصد ساخت داخل شده است.
 مدیر خاورمیانه رنو و مدیر عامل رنو در ایران افزود: کوئید با تکنولوژی روز و ایمنی بالا می تواند بهترین محصول برای جایگزین شدن با پراید باشد قیمت این خودرو با توجه به امکاناتش بین 25 تا 30 میلیون تومان خواهد بود...
مطلب کامل

نظر | امان از مافیای خودرو
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۶-۲۵در مورد این مطلب:
خودروی پراید هم اول قرار بود زیر قیمت 2.5 میلیون تومان به دست مصرف کننده ایرانی برسد؛ ولی امان از مافیای خودرو که نگذاشتند این کار انجام شود و همان موقع قیمت را بالای هفت میلون تومان تعیین کردند.

4- خودروسازان به مردم بدهکارند
تین نیوز | شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: خودروسازان به دلیل کیفیت پایین و عدم تناسب قیمت با کیفیت محصولاتشان به مردم بدهکار هستند.
امرالله امینی اظهار کرد: کیفیت حلقه مفقوده صنعت خودروی ایران در تاریخ فعالیت این صنعت است.
وی با بیان اینکه یکی از دلایل بی‌توجهی خودروسازان به کیفیت محصولات تولیدی، سیاسی بودن این صنعت است، خاطرنشان کرد: در این شرایط مدیر بنگاه تولیدی نمی‌تواند اولویت‌ها را به درستی تشخیص دهد یا اگر هم بتواند به دلیل فشارهای بیرونی قادر به تصمیم‌گیری درست نیست.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: به عنوان مثال چند سال پیش و در دوره‌ای که فروش خودرو در کشور بالا بود، خودروسازان به جای آنکه درآمد خود را صرف تحقیق و توسعه و افزایش کیفیت کنند به دلیل برخی فشارها اقدام به ایجاد سایت‌های تولیدی زیان‌ده در داخل و خارج کشور کردند...
مطلب کامل

نظر | لزوم کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودروهای داخلی
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۶-۲۹در مورد این مطلب:
امیدوارم همه دست به دست هم دهیم و  خودرو سازان را مجبور به کاهش قیمت و بالا بردن کیفیت بعد از گذشت حدود 37 سال از انقلاب اسلامی نماییم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.