| کد خبر: 63515 |

عراق تنها خریدار خودروی ایرانی / هزینه هر پراید صادراتی ۱۸.۵ میلیون تومان

تین نیوز | آمار ۵ ماهه صادرات نشان می‌دهد، تنها خریدار عمده خودروهای ایران شامل پراید و تیبا، کشور عراق بوده است.

 

آمار 5 ماهه صادرات خودرو نشان می‌دهد، خودرو سواری ایرانی طی این مدت به ارزش 7 میلیون 819 هزار و 828 دلار معادل 21 میلیارد و 16 میلیون تومان به دیگر کشورها صادر شده است.

بر اساس این گزارش‌، عمده صادرات خودرو سواری به مقصد کشور عراق بوده است، بیش از هزار و 100 خودرو به این کشور صادر شده است.

در این میان صادرات شرکت ایران خودرو صفر بوده و فقط رقیب این شرکت یعنی سایپا توانسته است، دو خودرو پراید و تیبا را به عراق صادر کند.

براساس آمار گمرک، قیمت پراید صادراتی با یک تقسیم ساده حداکثر حدود 18 میلیون و 500 هزار تومان برای عراقی‌ها آب می‌خورد.

این گزارش نشان می‌دهد، به غیر از کشور عراق هیچ کشوری خواهان خودروهای ایرانی نبوده است.

این در حالی بوده که مردم از خودروهای داخلی به دلیل قیمت‌های بالا و کیفیت پایین استقبال چندانی نکرده و علی رغم این موضوع نعمت‌زاده وزیر صنعت معدن و تجارت با دفاع از عملکرد شرکت‌های خودروسازی عنوان کرده است، قیمت خودرو کاهش نمی‌یابد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اسداله اسدبیگی 0 0

    با سلام، منطقی و عقلایی آن است که بجای اینکه ۲ یا ۳ شرکت خودروسازی با شرح حال کیفیتی که این روزها نقل هر مجلسی شده اند. ما در ایران بیش از ۴۰۰۰ شرکت قطعه ساز داشته باشیم تا به شرکتهای برتر و سرامد خودروسازی در جهان قطعه بفروشیم، نه اینکه خودرویی تولید کنیم که از حداقل استانداردها به دور باشد. پس بنابراین: ۱ - دولت حمایت خود را از شرکتهای قطعه ساز بیشتر نماید ۲ - شرکتهای قطعه ساز خود را در حد واندازه و کلاس جهانی بالا ببرند ۳ - اجازه ورود خودرو با کیفیت به قیمت مناسب داده شود ۴ - بیش از انی که بفکر نگهداشتن ۲ خودرو ساز باشیم، بفکر ایجاد ارزش افزوده بیشتر ناشی از فروش قطعات به سایر کشورها باشیم و از این رهگذر GNP را بالا ببریم ۵ - زمینه بروز اشتغال بیشتر را برای جوانان تحصیلکرده بیکار فراهم نمایم(در شرکتهای قطعه ساز نه خودرو ساز) ۶ - معمولا در دنیا از مزیت های نسبی استفاده می کنند تا قیمت ها کاهش پیدا کند(نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده فراوان - وجود شرکتهای فولادسازی تامین کننده مواد اولیه - و …) ۷ - شرکتهای قطعه ساز می توانند(شرکتهای تعاونی تولید محصولات صنعتی) باشند تا احاد جامعه در تولید نقش داشته باشند و این یعنی حمایت ملی

  • شاهرخ ظهرابزاده 0 0

    جای تعجب است که مساله به این سادگی همواره محل بحثو جدل رسانه ای است. برای خودرو دو قیمت وجود دارد. یکی قیمت پایه فروش کارخانه است و دیگری قیمت خودروی آماده استفاده که به آن on the road price هم گفته می شود. در حال حاضر قیمت پایه پراید طبق گفته مسئولان مربوطه حدود ۱۵ میلیوت تومان است که برای اینکه آماده استفاده شود، مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، پلاک و دیگر موارد به آن اضافه می شود و قیمتش به ۲۰ میلیون تومان می رسد. بدیهی است وقت خودرویی به خارج از کشور صادر می شود، به آن مالیات و بیمه و پلاک و … تعلق نمی گیرد و تنها شامل هزینه حمل و نقل می شود و منطقی است که قیمت صادراتی پراید به گفته این خبر ۱۸میلیون تومان باشد. اما باز این به این معنی نیست که مصرف کننده عراقی، با پرداخت مبلغی معادل با ۱۸ میلیون تومان اقدام به استفاده از پراید می کند. بلکه پس از پرداخت هزینه گمرک و مالیات و.. قیمتش آنطور که مسئولان عنوان کرده اند به ۳۰ میلیون تومان در کشور عراق می رسد.