| کد خبر: 48136 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ چشم انداز صنعت حمل و نقل ایران پس از توافق هسته ای / حذف واسطه های بین المللی با توافق لوزان

تین نیوز | رئیس شورای رقابت در خصوص تاثیر توافق لوزان بر صنعت خودرو و حمل و نقل کشور گفت: خوشبختانه با انتشار بیانیه توافق مقدماتی میان ایران و کشورهای 1+5، چشم انداز بسیار خوبی برای اقتصاد ایران در تمامی بخش ها رقم خواهد خورد. 

رضا شیوا در گفتگو با تین نیوز، با بیان اینکه به دلیل برخی تحریم ها و محدودیت های حاکم بر اقتصاد ایران تعامل مناسبی میان اقتصاد کشور با دیگر کشور ها وجود نداشت، افزود: با روندی که در این سال ها بر اقتصاد کشور حاکم شد متاسفانه صنعت حمل ونقل و خودرو داخلی با بی نظمی و بی برنامگی خاصی مواجه بود که قطعا با رفع محدودیت ها اقتصاد ایران از این چالش رها خواهد شد.

وی علت عمده افزایش قیمت در تولیدات داخلی را وجود واسطه ها در سطح بین الملل عنوان و تصریح کرد: با حذف تحریم ها و کشورهای واسطه و حاکم شدن آرامش بر اقتصاد ایران، قطعا قیمت و کیفیت در تولیدات داخلی رو به افزایش گذاشته و مردم نیز رغبت بیشتری در استفاده از محصولات ایرانی نشان می دهند.

استاد اقتصاد دانشگاه تهران خرید نیازها و کالاهای سرمایه ای بدون واسطه را بسیار مقرون به صرفه دانست و تاکید کرد: در گذشته ناگزیر از خرید از دلالان و واسطه ها بدیم و این امر باعث شده بود تا هزینه تمام شده افزایش و کیفیت کالا و خدمات در حد نازلی باشد. توافق باعث می شود هزینه اندک و کیفیت مناسب و هوشیاری نصیب صنعت گران ما در همه عرصه ها شود.

شیوا، اقتصاد آرام و مدون را عامل بسیاری از پیشرفتها در صنعت حمل و نقل دانست و گفت: این مهم باعث خواهد شد تا پیش بینی اقتصادی در اکثر بخش ها با وضوح بیشتری صورت پذیرد زیرا در اقتصادی که با تشنج دست به گریبان است برنامه ریزی با نقاط تاریک زیادی روبرواست. زمانی که اقتصاد کشور تهی از مسایل منفی باشد برنامه ریزی به نحو مطلوب به انجام خواهد رسید.

بنیانگذار موسسات مالی و اعتباری در کشور با ابراز امیدواری نسبت به رشد روز افزون صنعت خودرو پس از توافق هسته ای، اظهار داشت: پیش بینی ها حاکی از آن است که صنعت خودرو کشور بین 5 تا 7 درصد رشد را در کارنامه خود به ثبت برساند زیرا تولید خودرو در ایران از پتانیسل بالایی برخوردار است.

رئیس شورای رقابت از توجه ویژه خودرو سازان مطرح دنیا به صنعت خودرو ایران سخن به میان آورد و بیان داشت: با برنامه ریزی دقیق توسط دولت و سایر بخش ها انحصار در برخی از صنایع  از جمله صنعت خودرو شکسته شده و زمینه رشد در این بخش برای سرمایه گذاران فراهم می شود.

وی کاهش قیمت خودرو را قطعی دانست و افزود: با حذف تحریم های ظالمانه سازمان ملل علیه ایران، قطعا  خودرو سازان بنام جهانی به صنعت خودرو ایران وارد شده و با این کار افزایش کیفیت و کاهش قیمت را در تولیدات داخلی شاهد خواهیم بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.