| کد خبر: 266370 |

برای تولید و تحویل اتوبوس‌ های برقی در سال جاری مشکلی نداریم

در پی اظهارنظر رئیس شورای شهر تهران مبنی بر اینکه "بعید است در سال جاری اتوبوس برقی تحویل داده شود"، ایران خودرو با اشاره به امضای تفاهم نامه تولید و تحویل ۱۰۰ دستگاه تا پایان سال تاکید کرد که هیچ مشکلی در تولید و تحویل اتوبوس های برقی به شرط ثبت سفارش شهرداری وجود ندارد.

تین نیوز

در پی اظهارنظر رئیس شورای شهر تهران مبنی بر اینکه "بعید است در سال جاری اتوبوس برقی تحویل داده شود"، ایران خودرو با اشاره به امضای تفاهم نامه تولید و تحویل ۱۰۰ دستگاه تا پایان سال تاکید کرد که هیچ مشکلی در تولید و تحویل اتوبوس های برقی به شرط ثبت سفارش شهرداری وجود ندارد.

سال آینده صاحب اتوبوس های برقی خواهیم شد


به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی چمران- رئیس شورای اسلامی شهر تهران- در حاشیه دویست و چهارمین جلسه علنی این شورا، در رابطه با ورود اتوبوس های برقی اظهار کرد: "مقرر شده است که این اتوبوس ها در داخل کشور تولید شود و قرارداد آن نیز منعقد و کار آغاز شده است؛  اما فکر نمی کنم امسال چیزی تحویل داده شود  و سال آینده صاحب اتوبوس های برقی خواهیم شد. "

در پی این اظهارنظر رئیس شورای شهر تهران، لازم به یادآوری است که یکماه پیش (هفتم آذر ماه)، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، خط  تولید انبوه  اولین اتوبوس تمام برقی،  افتتاح  شد.

بر این اساس تولید اتوبوس برقی ای-آتروس ایران خودرو که اولین بار در اواخر اسفند ماه سال گذشته رونمایی شده بود، آغاز شده و فعال است؛ از آذر ماه امسال نیز به صورت انبوه آغاز شده است؛ پروژه اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل که بر اساس استراتژی های کلان گروه صنعتی ایران خودرو و بر پایه اتوبوس شهری آتروس توسعه یافته، با نام تجاری ای-آتروس (e-Atros) معرفی شده و  اولین اتوبوس برقی مطابق با استانداردهای بین المللی و فناوری های روز جهان است که به تولید رسیده و به عنوان پرقدرت ترین اتوبوس برقی ساخت داخل و با بالاترین ظرفیت باتری، به بازار حمل ونقل عمومی کشور معرفی شده است.  

خط تولید انبوه اتوبوس برقی ای-آتروس (e-Atros) ایران خودرو دیزل  با ظرفیت تولید سالانه ۴٠٠٠ دستگاه افتتاح شده است؛  ضمن اینکه   با توجه به امضای تفاهم نامه تامین و تحویل ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی آتروس به وزارت کشور در سال جاری،  تا پایان امسال ۱۰۰ دستگاه از این محصول تولید  می شود .

این درحالیست که اولین خریدار اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل، شهرداری استان کرج بوده که طبق پیگیری ها و بررسی ها، تعدادی تحویل شده و بدین ترتیب حمل ونقل استان کرج، دارای اولین اتوبوس تمام برقی در کشور شده است.

ایران خودرو: شهرداری ثبت سفارش کند، اتوبوس برقی در سال جاری هم تولید و تحویل خواهد شد

بر اساس پیگیری ایسنا، از گروه صنعتی ایران خودرو، این شرکت به صورت شفاف اعلام کرد که گروه صنعتی ایران خودرو دیزل با توجه به اینکه خط تولید انبوه اتوبوس تمام برقی داخلی را به بهره برداری رسانده است، آمادگی تولید و تحویل اتوبوس های برقی را در سال جاری هم خواهد داشت و مشکلی از حیث تولیدکننده وجود ندارد؛ البته که شرط این تولید و تحویل این است که شهرداری تهران، ثبت سفارش برای تولید داشته و متقاضی این اتوبوس های برقی باشد که البته توان پرداخت آن را هم بایستی داشته باشند.

طبق تاکید ایران خودرو، این درحالیست که شهرداری استان کرج، بر اساس قراردادهای منعقد شده، ناوگان حمل ونقل عمومی استان کرج، اتوبوس های خود را تحویل گرفته است.

 وجه اتوبوس برقی های ثبت سفارش شده پرداخت نشده است!

گفتنی است در مورد موضوع امکان پرداخت وجه اتوبوس های برقی توسط شهرداری تهران، لازم به ذکر است که اخیراً، همین مقام مسئول (رئیس شورای رشهر تهران)، اعلام کرده است که "وزارت کشور، نمی تواند وجه اتوبوس های ثبت سفارش شده را پرداخت کند. "

چمران ضمن اشاره به گلایه مندی مردم از نبود اتوبوس به تعداد کافی و معطلی افراد در صف های اتوبوس، تصریح کرد: "چگونه به مردم توضیح دهیم که می خواهیم اتوبوس خریداری کنیم و سفارش هم داده ایم، اما وجه آن هنوز  تامین نشده است؛ اتوبوس ها در برخی شرکت ها تولید هم شده، اما هنوز پول آن پرداخت نشده که اتوبوس ها را تحویل بگیرند. "

وی افزود: "حتی در پاسخ به خودروساز که اعلام کرده است اتوبوس ها تولید و آماده تحویل است، توصیه کردیم که شهرداری تهران یا شهرداری سایر استان ها، این وجه را بپردازند تا اتوبوس ها وارد ناوگان حمل ونقل شود تا مردم بتوانند استفاده کنند. "

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.