| کد خبر: 263592 |

نسل جدید پورشه در راه است

شرکت خودروسازی پورشه نتایج ۹ ماهه خود را مطابق با پیش بینی سالانه گزارش کرد، اما هشدار داد که بخش لوکس نیز مانند سایرین از هزینه های بالاتر رنج می برد.

تین نیوز

شرکت خودروسازی پورشه نتایج ۹ ماهه خود را مطابق با پیش بینی سالانه گزارش کرد، اما هشدار داد که بخش لوکس نیز مانند سایرین از هزینه های بالاتر رنج می برد.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، لوتز مشکه، مدیر مالی پورشه گفت: زنجیره تامین این خودروساز لوکس رو به بهبود بود، اما تورم بالا همراه با اوج سرمایه گذاری برای خط تولید محصولات جدید برای عرضه در سال ۲۰۲۴ به این معنی بود که هزینه های آن همچنان بالا بود.

مشکه گفت: دولت ها نرخ های بهره را به شدت افزایش دادند و این وضعیتی را ایجاد می کند که در آن مشتریان تمایلی برای سرمایه گذاری در یک محصول جدید ندارند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا نیز اظهار کرد که نگران است هزینه های وام گیری بالاتر باعث شود مشتریان از خرید خودروهای آن با وجود کاهش قابل توجه قیمت ها اجتناب کنند و دیگر خودروسازان بزرگ نیز به همین ترتیب محتاط تر شده اند.

افزایش تورم و عدم اطمینان اقتصادی تمایل خریداران را پس از سال ها تقاضای پرفروش کاهش داده و به فروش سه ماهه برندهای لوکس آسیب زده است.

پورشه، پانامرا، تایکان و ماکان جدید و نسل جدید خودروهای اسپرت را در سال آینده عرضه خواهد کرد و امسال ۲ میلیارد یورو (۲.۹ میلیارد دلار سنگاپور) برای تحقیق و توسعه هزینه کرده است که بالاترین رقم در یک دوره ۹ ماهه در جهان است. این خودروساز لوکس بازدهی ۱۸.۳ درصدی از فروش را با سود عملیاتی ۹ درصدی به ۵.۵ میلیارد یورو در ۹ ماهه اول سال گزارش داد.

طبق گزارش رویترز، تحویل خودروهای اسپرت تمام الکتریکی تایکان آن با ۱۱ درصد رشد به ۲۷ هزار و ۸۸۵ دستگاه رسید که نشان دهنده بهبودی از چالش های زنجیره تامین در ایمن سازی برخی از قطعات خودروهای برقی باتری دار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.