| کد خبر: 262972 |

شرایط گارانتی خودرو اصلاح شد؛ دوره گارانتی باید بیشتر از دو سال باشد

سازمان حمایت با ارسال یک نامه به خودروسازان، وزارت صمت و سازمان بازرسی اعلام کرد که شرایط گارانتی خودرو تغییر کرده است.

تین نیوز

سازمان حمایت با ارسال یک نامه به خودروسازان، وزارت صمت و سازمان بازرسی اعلام کرد که شرایط گارانتی خودرو تغییر کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از دیجایتو، سازمان حمایت با ارسال یک نامه به خودروسازان، اعلام کرد که شرایط گارانتی خودرو تغییر کرده است. براساس دستور جدید سازمان حمایت، دوره گارانتی خودرو دیگر نمی تواند کمتر از دو سال باشد. این نامه به تمامی خودروسازان فعال در حوزه تولید خودروهای سواری ارسال شده است.

نامه جدید سازمان حمایت یک ابلاغیه است که دو نامه قبلی پیرامون موضوع گارانتی خودروها را لغو می کند. براساس ابلاغیه جدید و تبصره یک ماده 2 قانون حمایت از مصرف کنندگان، حداقل دوره گارانتی خودرو دو سال یا کارکرد ۴۰ هزار کیلومتر (هرکدام که زودتر به پایان برسد) خواهد بود. بنابراین ازاین پس خودروها با حداقل دو سال گارانتی به متقاضیان عرضه می شوند.

رونوشت این نامه برای وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون صنایع حمل ونقل، بازرس کل قضایی سازمان بازرسی کل کشور، عضو هیئت مدیره و معاون بازرسی و نظارت بر کالاهای سرمایه ای، معاون بازرسی و نظارت بر خدمات، مدیران کل صنعت، معدن و تجارت استان ها و مدیرکل بازرسی خدمات ارسال شده است.

اصلاح شرایط گارانتی خودرو، قدمی دیگر از سیستماتیک شدن خدمات پس از فروش

تغییر دوره و شرایط گارانتی خودرو بخشی از رویه سیستمی شدن خدمات پس از فروش است. پس از تولید یک خودروی جدید، شناسه رهگیری به شناسنامه خدمات پس از فروش خودرو اضافه می شود. بنابراین مشتریان قادر به پیگیری خدمات پس از فروش اتومبیل خود خواهند بود. شبکه خدمات پس از فروش نیز باید حداقل هفت روز پس از پیگیری مشتری، به او پاسخ دهد.

خدمات پس از فروش خودروها در ایران همواره یکی از دغدغه های مشتریان هنگام خرید خودرو بوده است. خودروسازان بزرگ رویه کندی در ارائه خدمات پس از فروش دارند و نحوه خدمت رسانی آن ها در تمامی نمایندگی ها یکسان نیست. خودروهای مونتاژی نیز با مشکل کمبود قطعات و گرانی لوازم یدکی مواجه هستند. درنتیجه افزایش طول مدت گارانتی برای تمامی خودروها می تواند آرامش خاطر برای مشتریان به همراه داشته باشد. درحال حاضر بسیاری از خودروهای مونتاژی در بازار ایران با پنج سال گارانتی عرضه می شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.