| کد خبر: 260302 |

نمایشگاه های اجاره ای خودرو خریداران را متضرر می کنند!

متأسفانه تعدادی از نمایشگاه داران خودرو اجاره ای به صورت مقطعی و شش ماهه آگهی های اغوا کننده ای را منتشر و مشتریان را به سمت خود می کشانند. بعد از دریافت پیش پرداخت ها نمایشگاه بسته و خبری از صاحبان آن نیست.

تین نیوز

چند سالیست که هشدارهای مختلفی به خریداران خودرو برای عدم معامله با نمایشگاه های فاقد اعتبار داده می شود اما متاسفانه همچنان خریداران در گرداب تبلیغات اغوا کننده فروشندگان خودرو قرار گرفته و در نهایت نه تنها ماشینی به دست آنها نمی رسد بلکه پیش پرداخت های اولیه نیز برگشت پیدا نکرده و به نوعی ضرر و زیان قابل توجهی عاید خریداران خودرو می شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایران جیب، اتحادیه نمایشگاه داران خودرو چندین بار اعلام نموده که مشتریان در زمان خرید خودرو در نمایشگاه های اجاره ای مراقب بوده و با ملاحظات بسیار نسبت به پیش پرداخت خودرو اقدام کنند.

بعضا دیده شده که تعدادی از نمایشگاه داران خودرو اجاره ای به صورت مقطعی و شش ماهه آگهی های اغوا کننده ای را منتشر و مشتریان را به سمت خود می کشانند. بعد از دریافت پیش پرداخت ها نمایشگاه بسته و خبری از صاحبان آن نیست. در این شرایط مشتری نه خودرویی تحویل گرفته و و نه می تواند پیش پرداخت خود را دریافت کند.

براساس هشدارهای داده شده باید خرید خودرو آن هم به صورت اقساطی از لیزینگ های که دارای مجوز بانک مرکزی هستند انجام شود. البته اگر نمایشگاه خودرو  یا لیزینگ به مردم قیمت هایی پایین تر از بازار را اعلام می کند این معامله هیچ وقت به سرانجام نرسیده و خودرویی به دست مردم نمی رسد.

نکته مهم اینجاست اتحادیه نمایشگاه داران خودرو بازوی نظارتی کافی برای برخورد با عملکرد نمایشگاه ها ندارند و فقط در صورت بروز شکایت متوجه تخلف ها می شوند. جالب تر اینجاست صدور پروانه فعالیت هم به صورت مجازی شده و متقاضی می تواند با بارگزاری مدارک لازم مجوز فعالیت را دریافت کنند. 

در این شرایط که صدور پروانه با سهولت انجام می شود چندین بار پیشنهاد شده در نمایشگاه های اجاره ای از متقاضی ضمانت های سنگین گرفته شود تا نتواند نسبت به تعهدات خود به مشتریان بدقولی نماید.اما متاسفانه هیچ ضمانت نامه ای از نمایشگاه های اجاره ای گرفته نمی شود و آنها با آزادی عمل شش تا هشت ماه پولهای مردم را جمع و در نهایت نمایشگاه را تعطیل می کنند.

برخی از این افراد متواری شده و حتی به خارج از کشور می روند و مشتری نمی تواند نسبت به احقاق حقوق خود اقدام کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.