| کد خبر: 259637 |

تداوم بلاتکلیفی ۱۰۰۰ دستگاه خودروی وارداتی در هرمزگان با وجود صدور دستور قضایی

انجام تشریفات گمرکی ترخیص کالا منوط به اخذ مجوزهای لازم از سوی دستگاه‌های مربوطه از جمله سازمان استاندارد است.

تین نیوز

انجام تشریفات گمرکی ترخیص کالا منوط به اخذ مجوزهای لازم از سوی دستگاه های مربوطه از جمله سازمان استاندارد است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، حسین سعیدی ناظر گمرکات استان هرمزگان در واکنش به صدور دستور قضایی برای ترخیص  خودروهای وارداتی از دو گمرک این استان گفت: از تعداد 1010 دستگاه خودرو وارداتی تاکنون مجموعاً 335 دستگاه اظهار شده اند که 300 دستگاه در گمرک شهید باهنر و 35 دستگاه دیگر در گمرک بندر لنگه اظهار شدند.

سعیدی با اشاره به دستور رئیس کل دادگستری استان هرمزگان پیرامون  تعیین تکلیف خودروهای وارداتی موجود در بنادر استان گفت: از ابتدای سال تاکنون 1010 دستگاه خودروی خارجی وارد بنادر استان شده که بر اساس اظهار نامه تنظیمی از سوی صاحبان کالا به گمرک در خردادماه سال جاری 335 دستگاه آن اظهار شده است.

وی افزود: انجام تشریفات گمرکی به منظور ترخیص خودروهای مذکور مستلزم صدور مجوزهای لازم از سوی سازمان های ملی استاندارد, توسعه تجارت، محیط زیست و دیگر دستگاه های مرتبط بوده که در فرآیند صدور مجوز ترخیص نقش تعیین کننده دارند و برای ترخیص قطعی خودرو، برابر قانون، سازمان های فوق الاشاره می بایست مجوز های لازم را به گمرک ارائه کنند تا نسبت به ترخیص قطعی اقدام گردد.

مدیر کل گمرک شهید رجایی با بیان اینکه 675 دستگاه از مجموع تعداد باقی مانده تا کنون از سوی صاحبان کالا به گمرک اظهار نشده است افزود: براساس قوانین تا قبل از اظهار، انجام فرآیند ترخیص امکان پذیر نمی باشد.

سعیدی خاطر نشان کرد: اگر دستگاه های هم جوار در حداقل زمان ممکن نسبت به صدور مجوزهای خود اقدام نمایند، بدون تردید پس از پرداخت حقوق ورودی، تشریفات ترخیص خودرو و یا هر کالای دیگری در کم ترین زمان از سوی گمرک انجام خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.