| کد خبر: 257062 |

◄ ایران خودرو پژو 207 را تغییر داد که با لندکروز اشتباه گرفته نشود!

ایران خودرو در شگردی جدید، قصد دارد موتور خودرو 206 که تولید آن متوقف شده است را روی پژو 207 نصب کند. برخی مخاطبان به این اقدام ایران خودرو کنایه زده اند.

تین نیوز

مخاطبان بعد از انتشار خبر تولید پژو 207 با موتور tu3 با کنایه ای سنگین اظهار کردند این اقدام از سوی ایران خودرو صورت گرفته است تا این خودرو با لندکروز اشتباه گرفته نشود.

اشاره این دسته از مخاطبان به اظهارات میرسلیم نماینده مجلس و عضو مجمع تشخیص است که مدافع سرسخت خودروسازان شناخته می شود و در یک مناظره اعلام کرد پژو 207 فرقی با لندکروز ندارد!

خودرو پژو 206 محصول با سابقه ایران خودرو است که در ابتدا به صورت CKD تولید و در ادامه با افزایش داخلی‌سازی قطعات، با عمق بیشتری در خطوط تولید ایران خودرو مونتاژ شد، اما در نهایت تولید این خودرو از سال گذشته متوقف شد و خودرو 207 جایگزین آن شد.

البته کیانوش پورمجیب، قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو، سال گذشته در جمع خبرنگاران درخصوص توقف تولید محصولات خانواده پژو ٢٠۶ گفته بود: توقف تولید این خودرو به معنای توقف کامل نیست؛ این خانواده خودرویی پس از تطبیق کیفی با استانداردهای جدید سازمان استاندارد به سبد محصولات ایران‌خودرو باز خواهد گشت.

کارشناسان درباره دلایل توقف این محصول عنوان می‌کنند؛ ایران خودرو احتمالا این تصمیم را به چند دلیل اصلی گرفته که مهم‌ترین آن امکان قیمت‌گذاری بالاتر این تیپ است. این ترفند را خودروسازان چند سالی است که با ایجاد چند تغییر جزئی و معرفی به‌عنوان محصول جدید به شورای رقابت در مقام مرجع قیمت گذاری، قیمت محصولات خود را افزایش داده‌اند.

اما در همین راستا، اخیراً ایران خودرو در اطلاعیه‌ای عنوان کرد: تمامی مدارک و مستندات بهای تمام شده تولید پژو 207 با موتور TU3 به نهاد‌های مرتبط قیمت گذاری ارسال شده و به محض اعلام قیمت، فراخوان دعوت از مشتریان برای تکمیل وجه و تحویل خودرو آغاز خواهد شد.

ایران خودرو د راین اطلاعیه اعلام کرده است که تولید پژو 207 با موتور TU3 در حال انجام شدن و تعهدات سررسید شده نیز آماده واگذاری است و به محض اعلام قیمت، به ایفای تعهدات و واگذاری خودرو‌ها اقدام خواهد شد."

بر اساس این اطلاعیه ایران خودرو، ظاهرا قرار است موتور پژو 206 که قبلاً در این شرکت تولید می‌شد و امروز با توقف تولید روبه رو شده است را برای کاهش قیمت تمام شده بر روی پژو207 نصب کنند. ایران خودرو با این شگرد می تواند ضمن دریافت قیمتی جدید، خودروی پژو 206 را با شکل و شمایلی جدید به نام پژو 207 راهی بازار می‌کند، خودرویی که فقط در ظاهر تغییرات اندکی با پژو 206  دارد و عملاً مصرف کننده محصول جدیدی را خریداری نکرده است.

در این باره تسنیم نوشت: در روند تولید این خودروی به ظاهر جدید خبری از نوآوری و ارائه محصولات جدید نیست و خودروساز با استفاده از این شگردها و اعمال تغییرات ظاهری بر روی محصولات قدیمی خود به اسم خودروی جدید محصولات را عرضه می کند و در این شرایط مصرف کننده هم با توجه به سبد درآمدی مجبور به خرید این خودروها آن هم با قیمت های جدید و شاید بالاتر است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اکبر 0 0

    ببخشید تیترتون استباست. ۲۰۶ رو تغییر داده . امروز فهمیدم داشبوردشم ۲۰۶ هست. اصلاً این خودرو نباید با اسم ۲۰۷ tu3 اعلام میکردن که مردم رو گول بزنن. باید میگفتن ۲۰۶ با اتاق ۲۰۷.
    با چند دکمه ی اضافه..
    در کل به قیمت ۲۰۶ که ۲۱۲ میلیون هست این چیزارو اضافه کنیم، نباید قیمتش بیشتر از ۲۶۰ تومن اعلام میشد. پول دنا پلاس بدیم ، ۲۰۶ اتاق ۲۰۷ تحویل بگیریم؟؟؟!!!