| کد خبر: 254816 |

◄ زمزمه های تقلب در قرعه کشی پیش فروش خودروهای داخلی و خارجی

شایعاتی در شبکه های اجتماعی مبنی بر تقلب در تخصیص و قرعه کشی پیش فروش خودروهای داخلی و خارجی منتشر شده و لازم است نهادهای نظارتی در این زمینه شفاف سازی کنند.

تین نیوز

شایعاتی در شبکه های اجتماعی مبنی بر تقلب در تخصیص و قرعه کشی پیش فروش خودروهای داخلی و خارجی منتشر شده و لازم است نهادهای نظارتی در این زمینه شفاف سازی کنند.

به گزارش تین نیوز، با وجود تاکید متولیان قرعه کشی و تعیین اولویت پیش فروش خودروهای سامانه یکپارچه مبنی بر این که فرآیند تخصیص و قرعه کشی خودرو را تحت رصد نهادهای نظارتی و کاملا شفاف و غیرقابل تقلب می دانند، در شبکه های اجتماعی زمزمه تقلب در این تخصیص ها و قرعه کشی ها شنیده می شود.

از زمان آغاز قرعه کشی خودرو توسط شرکت های خودروسازی شایعات درباره تقلب و تخلف در فرآیند قرعه کشی نیز به گوش می رسید. این شایعات تا آنجا پیش رفت که مدیرعامل وقت یکی از دو خودروساز بزرگ کشور اعلام کرد اگر فردی بتواند سندی دال بر وجود تقلب در قرعه کشی این خودروساز ارائه دهد یک دستگاه خودرو صفر کیلومتر رایگان از تولیدات این شرکت را به آن فرد هدیه می کند!

قرعه کشی هایی که در ابتدای امر توسط خودروسازان انجام می شد پوشش رسانه ای نداشت اما بعد از حرف و حدیث هایی که درباره تقلب در این فرآیند پیش آمد، قرعه کشی ها با حضور نماینده دادستان برگزار شد و جریان قرعه کشی نیز به صورت لایو از شبکه های اجتماعی پخش می شد.

با این تمهیدات زمزمه تقلب در قرعه کشی فروکش کرد، اما این شایعات هیچ گاه به طور کامل به پایان نرسید.

 اخیرا شاهد تخصیص ها و قرعه کشی های بزرگ تری بودیم که این بار فرآیند آن توسط شرکت های خودروسازی مدیریت نمی شد، بلکه ثبت نام آن در سامانه یکپارچه راه اندازی شده توسط وزارت صمت انجام شد و فرآیند تخصیص خودروهای داخلی و قرعه کشی خودروهای خارجی نیز توسط همین وزارتخانه مدیریت شد.

با اعلام اولویت های تحویل خودروهای داخلی و خارجی زمزمه هایی در شبکه های اجتماعی شنیده می شود که از تقلب و تخلف در این فرآیند خبر می دهد. شایعات مبتنی بر شنیده ها است و سخن از پرداخت مبالغی در حد 200 میلیون تومان به صاحبان نفوذ و رانت، برای برنده شدن در قرعه کشی خودروهای خارجی مطرح شده است.

با وجود آن که به شایعات منتشر شده در شبکه های اجتماعی نمی توان اعتماد کرد، اما در برخی موارد بررسی همین شایعات تخلفاتی را عیان کرده است. بنابراین از نهادهای نظارتی انتظار می رود این شایعات را بررسی کرده و در مورد صحت و سقم آن شفاف سازی کنند.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.