| کد خبر: 248809 |

مدیرعامل ایران خودرو دیزل:

قرارداد تولید ۲۵۰۰ اتوبوس با وزارت کشور بسته شد

ظرفیت و توان لازم برای پاسخگویی به نیاز داخلی در حوزه تولید اتوبوس‌ های شهری به صورت کامل فراهم شده است.

تین نیوز

مدیر عامل ایران خودرو دیزل با تاکید بر اینکه نیازی به واردات اتوبوس های شهری نداریم، گفت: ظرفیت و توان لازم برای پاسخگویی به نیاز داخلی در حوزه تولید اتوبوس های شهری به صورت کامل فراهم شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، توسلی مهر در آئین واگذاری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری از سوی وزارت کشور به ناوگان حمل و نقل عمومی، گفت: در حوزه صنعت چندین خودروساز تجاری داریم که به دلیل اینکه یک دهه اتوبوسی تحویل نداده بودند تولید متوقف شده بود ولی با حضور آقای وحیدی وزیر کشور تحول بزرگی اتفاق افتاد که امیدواریم ثمرات آن را مردم کشور مشاهده کنند.

وی افزود: در حوزه نوسازی ۲۰ هزار دستگاه اتوبوس شهری باید نوسازی کنیم و در حوزه ون ها نیز همین تیراژ نیاز به نوسازی داریم. در حال حاضر قرارداد تولید ۲۵۰۰ اتوبوس برای تولید در ۱۸ ماه با وزارت کشور بسته شده که امروز ۵۰۰ دستگاه اتوبوس آماده تحویل شده است.

مدیر عامل ایران خودرو دیزل تاکید کرد: در حوزه تولید اتوبوس های شهری باید گام های موثری در جهت تامین نیاز داخلی برداشته شود که این ظرفیت در تولید کننده داخلی وجود دارد. در حوزه تولید ون در یک شیفت می توانیم ظرف مدت یک سال ۷۰۰۰ دستگاه تولید کنیم که این آمادگی وجود دارد که در صورت نیاز تعداد تولید برای ون ها افزایش پیدا کند. در حقیقت توان لازم برای پاسخگویی به نیاز داخلی فراهم شده است.

وی تاکید کرد: می توانیم در سال ۵۸۵۰ اتوبوس و میدل باس تامین و تحویل دهیم که این یعنی نیازی نیست برای تامین داخلی نگاهی به بیرون و واردات اتوبوس داشته باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.