| کد خبر: 245063 |

جزئیاتی از امکانات خودروی شگفت انگیز و فوق مجهز «پوتین»

این خودروی زرهی هفت تن وزن دارد و می تواند در برابر بمب و سلاح های شیمیایی مقاومت کند.

تین نیوز

خودروی ویژه فعلی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، یک لیموزین کورتژ Aurus Senat است که جایگزین مرسدس بنز S 600 Guard Pullman شده است.

به گزارش تین نیوز، این وسیله نقلیه مجهز به بسیاری از اقدامات امدادی، تهاجمی و دفاعی است و مطابق با استانداردهای سرویس حفاظت فدرال روسیه ساخته شده است.

Aurus Senat در روسیه توسط NAMI به عنوان بخشی از پروژه «Kortezh» ساخته شد.

این خودرو برای اولین بار در چهارمین تحلیف ولادیمیر پوتین در سال 2018 به نمایش عمومی گذاشته شد. در دوران اتحاد جماهیر شوروی، دبیران کل حزب کمونیست مانند نیکیتا خروشچف، لئونید برژنف و میخائیل گورباچف ​​همیشه با یک ZIL-41052 ساخت شوروی با اسکورت خودروهای چایکا حمل می شدند.

جالب اینجاست که دو لیموزین ZIL هنوز در گاراژ کرملین نگهداری می شوند و هر از گاهی در رژه های نظامی «روز پیروزی» استفاده می شوند.

لیموزین
خودروی پوتین

اولین لیموزین خارجی که توسط رئیس جمهور روسیه استفاده شد مرسدس بنز S کلاس W140 بود که برای بوریس یلتسین خریداری شد. این مدل بعداً با مرسدس بنز W220 و سپس با یک W221 جایگزین شد.

لیموزین های مورد استفاده روسای جمهور یلتسین و مدودف توسط شرکت بلژیکی Carat Duchatelet بهینه سازی و زره پوش شدند. برای مراسم تحلیف رئیس جمهور مدودف، یک لیموزین خاص Carat Duchatelet سفارش داده شد. مرسدس بنز اس 600 پولمن گارد رئیس جمهور پوتین بود.

جدیدترین خودروهای ریاست جمهوری روسیه ضد گلوله هستند، تایرهای لاستیکی جامد ضد پنچر دارند و مجموعه ای از تجهیزات ارتباطی را حمل می کنند.

در سفرهای دولتی، خودروی ویژه پوتین با هواپیمای ترابری ایلوشین ایل-76 به مقصد منتقل می شود.

لیموزین پوتین 1
لیموزین پوتین

خودروی رئیس جمهور روسیه، معمولا توسط موتورسیکلت های اورال یا بی ام و اسکورت می شود.

این خودروی زرهی هفت تن وزن دارد و می تواند در برابر بمب و سلاح های شیمیایی مقاومت کند.

به گزارش سان، این خودرو نیز مانند خودروی جیمز باند می تواند سرنشینان خود را حتی در صورت غوطه ور شدن کامل در آب زنده نگه دارد.

این لیموزین غول پیکر دارای تجهیزات باورنکردنی مانند دوربین های دید در شب، شیشه های تقویت شده 6 سانتی متری، سیستم فشرده سازی هوا برای محافظت در برابر حملات گاز و خروج اضطراری است.

این خودرو همچنین علائم جاده را تشخیص می دهد و می تواند سرعت خود را تنظیم کند و در صورت برخورد غیرقابل اجتناب، می تواند به طور خودکار صندلی های سرنشینان را به موقعیت امن تری منتقل کند، همه کمربندهای ایمنی را ببندد و سپس تمام درها و پنجره ها را ببندد.

لیموزین پوتین

این وسیله نقلیه 1.7 میلیون دلاری دارای موتور 4.4 لیتری V8 و طول 7 متر است.

شنیده ها حاکی از آن است که حداقل 16 مدل از این کلاس سفارش داده شده و سایر مقامات عالی رتبه نیز نسخه هایی از این خودرو دریافت کرده اند.

ZIL برای ساخت این خودرو 6 سال زمان صرف کرده است. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که تمامی اجزا و قطعات این خودرو باید در یک کشور ساخته شود و فناوری امنیتی و نظامی آن از روسیه تامین شود تا کاملا خودروی ساخت روسیه محسوب شود.

سقف آن از آهن مخصوص ساخته شده است که می تواند وزن یک تانک T-72 را تحمل کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: اعتماد آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.