| کد خبر: 244715 |

◄ توافق ایران و روسیه برای انتقال ۱۰ میلیون تن کالای ترانزیتی

ایران و روسیه درباره جزئیات انتقال ۱۰ میلیون تن کالای ترانزیتی روسیه از طریق مسیر‌های کریدور شمال - جنوب ایران به توافق رسیدند.

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران و روسیه درباره جزئیات انتقال ۱۰ میلیون تن کالای ترانزیتی روسیه از طریق مسیر‌های کریدور شمال - جنوب ایران به توافق رسیدند.

به گزارش تین نیوز، شهریار افندی زاده با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: در تفاهمنامه اخیری که منعقد شد علاوه بر صادرات و واردات بر ترانزیت نیز تأکید شد؛ حدود چهار و نیم میلیارد دلار صادرات و واردات و تبادلات تجاری مان هست.


وی اضافه کرد: تبادلات میان روسیه و اتحادیه اروپا بیش از ۲۵۰ میلیارد یورو بود و با توجه به شرایط اخیری که در روسیه اتفاق افتاد و با توجه به این که این تبادلات کاهش پیدا کرده است، ایران می‌تواند مسیر بسیار خوبی برای روسیه در زمینه ترانزیت باشد.


افندی زاده با بیان اینکه در سفر اخیر به توافق ترانزیت حدود ۱۰ میلیون تن رسیدیم که از طریق خاک ایران بتواند تبادلات جدیدی بین روسیه و کشور‌های مختلف ایجاد شود، ادامه داد: کوریدور شمال- جنوب از مهمترین مسیر‌هایی است که می‌تواند این را محقق کند.


معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: مسیر ایران و روسیه یا از طریق دریای خزر یا از طریق شبکه‌های ریلی است بنابراین اگر بتوانیم شبکه‌های ریلی خود را توسعه دهیم و بعد ناوگان خودمان از جمله لوکوموتیو و واگن را افزایش دهیم قطعاً می‌توانیم در آینده نزدیک به این رقمی که توضیح داده شد برسیم.


وی افزود: آن چیزی که برای روسیه مهم است، سرمایه گذاری است که در بندر چابهار، بندرعباس و بنادر شمالی به عنوان هاب منطقه می‌خواهند انجام دهند؛ امیدواریم از این فرصت دولت‌های روسیه و ایران استفاده کنند تا بتوانیم افزایش ترانزیت ۱۰ میلیون تن را داشته باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام.حالا که پس از سالها غفلت و پشت گوش انداختنِ احداث خطوط ریلی ترانزیتی و صادراتی ( مثل رشت آستارا و چابهار زاهدان) ، دستتون برای حمل بار روسیه از طریق ریل خالی هست، امید وارم عبرت بگیرید و زین پس دنبال شعار های توخالی مثل وصل کردن همه استان ها به ریل نباشید.برید دنبال احداث خطوطی که برای مملکت ارز آوری داشته باشه.
    واقعا درک اولویت و ضرورت احداث خطوط ترانزیتی این قدر سخته؟