| کد خبر: 242391 |

اولین مجوز رباتاکسی صادر شد

شرکت فناوری پونی ای، تحت حمایت تویوتا مجوز بهره‌برداری از ۱۰۰ وسیله نقلیه در منطقه نانشا در گوانگژو را دریافت کرد. گروه‌های رقیب نیز در حال آزمایش خودروهای خودران در شنژن، چانگشا و کالیفرنیا هستند.

تین نیوز

 در حال حاضر، رقابت ایجاد خودروهای خودران داغ است، شرکت فناوری پونی ای اعلام کرد که مجوز رباتاکسی را دریافت کرده است که به این گروه اجازه می‌دهد هنگام استفاده از تاکسی‌های بدون راننده یا خودران در گوانگژو کرایه دریافت کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، این شرکت تحت حمایت شرکت تویوتا موتور گفت: اولین شرکت رانندگی خودران در کشور چین است که چنین مجوزی را دریافت می‌کند و ۱۰۰ وسیله نقلیه بدون راننده را در نانشا، منطقه‌ای بزرگ در شهر گوانگژو، راه‌اندازی خواهد کرد.

همچنین این شرکت سال گذشته مجوز راه‌اندازی خدمات رباتاکسی بدون راننده  در پکن دریافت کرد و از آن زمان ارائه وسایل سواری را آغاز کرده است.

با این حال، یکی از سخنگویان  شرکت مذکور گفت که این سواری در پکن فقط در یک منطقه صنعتی بسیار کوچکتر به صورت آزمایشی ارائه می‌شود.

طبق بیانیه این شرکت، نانشا پرداخت کرایه در کل ۸۰۰ کیلومتر مربع منطقه با خودروهای بدون راننده را مدیریت خواهد کرد. مسافران می‌توانند با برنامه شخصی پونی ای هزینه سواری را بپردازند.

پونی ای در ابتدا برای احتیاط این خودروها را با رانندگان ایمنی مستقر خواهد کرد اما انتظار دارد آنها را در بازه زمانی کوتاه تا متوسط حذف کند.

این اعلامیه در زمانی صورت می‌گیرد که تعداد زیادی از استارت‌آپ‌ها میلیاردها دلار برای فناوری‌های مستقل سرمایه‌گذاری می‌کنند و هدفشان این است که در آینده حمل و نقل، پیشرو شوند.

پونی ای در ایالات‌متحده و چین فعال بوده است و فناوری بدون راننده خود را در جاده‌های عمومی ایالات‌متحده و چین آزمایش می‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.