| کد خبر: 241719 |

سهم ۳۰ درصدی محصولات تقلبی در بازار لوازم یدکی

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: بیش از سی درصد از بازار لوازم یدکی خودرو را کالا‌های بی کیفیت تقلبی یا قاچاق تشکیل داده است که ارزش این سی درصد حدود سه میلیارد دلار است.

تین نیوز

مهدی برادران افزود: تقریبا هشتاد هزار میلیارد تومان از بازار لوازم یدکی شامل قطعات قاچاق یا تقلبی است و این محصولات ” قاچاق سیاه “ محسوب می‌شوند چرا که هم به تولیدکننده داخلی و هم به مصرف کننده نهایی ضربه می‌زنند، بعنوان مثال یک بلبرینگ تقلبی دو ماه بیشتر کار نمی‌کند و هزینه مصرف کننده را افزایش می‌دهد ضمن اینکه مسئله جان مردم هم است، زیرا بلبرینگ یک کالای بسیار حساس در خودروست و می‌تواند سرنشینان را دچار حادثه کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، وی با بیان اینکه با اعضای اتحادیه لوازم یدکی و تعمیرکاران خودرو جلساتی برگزار کردیم گفت: کالا‌های بی کیفیت باعث بروز اختلاف بین مردم و تعمیرکاران شده است. قرار شد اتحادیه لوازم یدکی در تهران و سایر استانها، در فراخوانی برای کالا‌های خاص و به صورت مشخص، کمک فنر و باطری هر محصولی که کدشناسه و کد رهگیری نداشته باشد را از فروشگاه‌ها جمع آوری کنند.
 
برادران افزود: علاوه بر این دو کالا، ۱۳ قلم کالای دیگر بی کیفیت که در ایمنی خودرو موثر است با کمک تعزیرات حکومتی جمع آوری خواهیم کرد و چنانچه در واحد صنفی عرضه شود پلمپ خواهیم کرد.
 
معاون صنایع عمومی وزارت صنعت گفت: به دلیل نبود نظارت، شبکه‌ای شکل گرفته که از حیث مادی سود‌های میلیاردی از این راه به دست می‌آورند؛ ما مجموعه‌هایی را شناسایی کرده ایم که کالا‌های دست دوم را رنگ می‌کنند و برچسب می‌زنند و دوباره به بازار عرضه می‌کنند. 
 
وی افزود: ما به عنوان یکی از اعضای ستاد مقابله با کالای قاچاق، وظیفه داریم برای مقابله با جریان قطعات تقلبی، پیشگام باشیم. ضمن اینکه در حوزه نظارت غفلت شده و اکنون عمده مشکل ما تولید زیرپله‌ای است که تولیدات بدون استاندارد دارند.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.