| کد خبر: 232998 |

رپرتاژآگهی

بررسی کارشناسی مزدا ۲ در ایران

مزدا ۲ خودروی شهری سایز کوچک ژاپنی در سگمنت B است. این خودرو خیلی زود توانست بازار جهانی این کلاس را از آن خود کند، اما این یکه‌تازی در بازار، برای مزدا ۲ عمر کوتاهی داشت.

تین نیوز

مزدا ۲ خودروی شهری سایز کوچک ژاپنی در سگمنت B است. این خودرو خیلی زود توانست بازار جهانی این کلاس را از آن خود کند، اما این یکه‌تازی در بازار، برای مزدا ۲ عمر کوتاهی داشت. مزدا ۲ خودروی باکیفیتی است و از قوای فنی مناسب نیز بهره می‌برد، اما در برابر خودروهای امروزی‌تر مثل هیوندای i20، تقریباً حرفی برای گفتن ندارد.

مشخصات فنی

مزدا ۲ در تیپ‌های اسپرت و تورینگ به بازار عرضه شده است. هر دو تیپ دارای موتور ۴ سیلندر ۱۵۰۰‌سی‌سی است و با جعبه‌دنده‌های دستی و خودکار، قدرت ۱۰۰ ‌اسب‌ بخار را به چرخ‌ها منتقل می‌کنند. تولید قدرت ۱۰۰ اسب‌ بخار برای موتوری با حجم ۱۵۰۰ سی‌سی، حتی در خودروهای کم‌مصرف هم در استانداردهای امروزی نمی‌گنجد و برای چنین خودرهایی بسیار ضعیف به‌ حساب می‌آید.

جعبه‌دنده ۴ سرعته خودکار این خودرو هم کمی قدیمی است و در سرعت‌های زیاد از دنده ۳ به ۱ معکوس می‌کشد. علاوه‌ بر این، باید گفت که مزدا ۲ اتوماتیک در‌مقایسه با نمونه‌های دستی مصرف سوخت زیادی دارند. وزن این خودرو حدود ۱۰۴۳ کیلوگرم است که همین موضوع دلیل خوبی است که کمی از فشار را از روی موتور بردارد.

این خودرو در شهر، حدود ۸٫۵ لیتر و در بزرگ‌راه‌ حدود ۶٫۹ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند. سیکل ترکیبی مصرف سوخت آن ۶٫۳ ‌لیتر در ۱۰۰‌ کیلومتر است. البته مزدا ۲ با جعبه‌دنده خودکار در‌ مقایسه با جعبه‌دنده‌های دستی مصرف سوخت بیشتری دارد. شتاب این خودرو ۱۱٫۹ ثانیه است و سرعتش به حداکثر ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. منبع: مزدا دیوار

امکانات رفاهی

 ازجمله امکانات مزدا ۲ می‌توان به سیستم ضدسرقت، فرمان کمکی برقی، کیلومترشمار با قابلیت تنظیم نور، قفل مرکزی و ریموت کنترل، ۲ عدد کیسه هوا، ترمز ABS و EBD، تهویه‌مطبوع اتوماتیک، دکمه‌های کنترل روی فرمان، غربیلک فرمان چرمی، کامپیوتر سفری، سیستم پخش MP3 و CD، تنظیم برقی آینه‌ها همراه گرمکن، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، مه‌شکن جلو و عقب و تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو اشاره کرد. صندلی‌های راحت و طراحی خوب کابین این خودرو جزء نکات مثبتی است که برای این خودروی کوچک می‌توان نام می‌برند.

مزدا ۲ فقط حدود ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد و به‌لطف هماهنگی در عملکرد موتور و جعبه‌دنده، می‌تواند عملکرد مناسبی را  ارائه کند. این پاسخی است که معمولاً در جواب عده‌ای که معتقدند مشخصات فنی مزدا ۲ بسیار به ۲۰۶ تیپ ۶ و ۲۰۷ آی نزدیک است و هیچ مزیتی نسبت به آنها ندارد، مطرح می‌شود. منبع: بررسی فنی انواع خودرو دیوار

تجربه رانندگی

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که حین رانندگی با مزدا ۲ به‌عنوان مزیتی برای این خودرو متوجه خواهید شد، فرمان الکتریکی آن است که باعث شده عملکرد نرم و تیزی داشته باشد. البته یکی از نکات منفی مزدا این است که فرمان الکتریکی آن نسبت به فرمان الکتروهیدرولیکی نسل قبل، تأخیر در عکس‌العمل دارد.

وزن کم مزدا ۲ به کیفیت سواری خودرو کمک می‌کند و آن را به خودروی چابکی تبدیل کرده است. مصرف سوخت مزدا ۲ کم است و این امر در محبوب‌بودن این خودرو بسیار تأثیر‌گذار بوده است. فرمان‌پذیری خوب و فرمان‌پذیری بالا ازجمله مشخصات خودروهای مزدا است که در مزدا ۲ نیز به‌شدت محسوس است. کیفیت سواری و عملکرد سیستم تعلیق مزدا ۲ نیز به‌خوبی یک ژاپنی اصیل ظاهر می‌شود. قرار بود در دوره جدید تولیدات مزدا،‌ عایق پذیری اتاقک نسبت به صدا بهبود پیدا کرده باشد که این اتفاق نیفتاده است و با استفاده از رینگ‌های ۱۶ اینچی، صدا از قبل شدیدتر هم احساس می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.