| کد خبر: 210661 |

◄ رشد قیمت سهام خودرویی‌ها در بورس با وجود زیان انباشته 45 هزار میلیاردی

بر اساس آماری که در سامانه کدال درج شده است در پایان سال مالی گذشته، مجموع زیان انباشته شرکت‌های خودروساز بالغ‌بر 45 هزار میلیارد تومان است.

تین نیوز

درحالی‌که صورت‌های مالی شرکت‌های بزرگ خودرویی، حاکی از زیان ده بودن این شرکت‌هاست، اما قیمت سهام این شرکت‌ها در بورس تهران در حال افزایش و رشد است.

به گزارش تین نیوز، بورس تهران این روزها همچنان روی نوار صعودی حرکت می‌کند و با توجه به این‌که همچنان نقدینگی قدرتمندی به بازار پمپاژ می شود؛ روزهای خوبی در انتظار این بازار خواهد بود. با این حال در روزهای گذشته، بسیاری از کارشناسان بورسی نسبت به عواقب افزایش بی ضابطه قیمت سهام شرکت ها هشدار داده و رشد شاخص های بورس را «حبابی» خوانده اند. 

در همین حال، بررسی وضعیت گروه خودرو در بورس بر خلاف صورت های مالی آنها نشان‌دهنده روند مطلوب این گروه در کنار دیگر سهم‌های بزرگ بازار مانند بانکی‌هاست؛ سهام این گروه از زمان انتشار خبر افزایش سرمایه روند متفاوتی را نسبت به دیگر سهام در پیش گرفت و مورد اقبال سهامداران قرار گرفته است. 

به گفته کارشناسان، تجدید ارزیابی دارایی خودروسازان به‌عنوان اصلی‌ترین عامل رشد گروه خودرو در بورس تلقی می‌شود. این در حالی‌که است که اکثر شرکتی‌های خودرویی مانند ایران‌خودرو و سایپا، بر اساس صورت‌های سود و زیانشان، زیان ده محسوب می‌شوند. 

بر اساس آماری که در سامانه کدال درج شده است در پایان سال مالی گذشته، مجموع زیان انباشته شرکت‌های خودروساز بالغ‌بر 45 هزار میلیارد تومان است. 

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که قیمت سهام خودرویی تحت تأثیر جو روانی بازار افزایش پیداکرده‌اند درحالی‌که ارزش آن‌ها کم تر از آن قیمتی است که این سهام در بازار معامله می‌شود.

همچنین کارشناسان در خصوص تحلیل این سهام می‌گویند: از نگاه تحلیلی نمی‌توان نکته‌ای را در خصوص سهام خودرویی مطرح کرد زیرا این نمادها ارزندگی بنیادی نداشته است.

باید منتظر ماند و دید بعد از فروکش کردن تب‌وتاب این خبر و تائید افزایش سرمایه‌ها، عملکرد سال آتی این گروه چه تغییری می کند و آیا رشد قیمتی این سهام ادامه‌دار خواهد بود یا خیر؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • زهرا 0 0

    خبر هایی که در رابطه با بورس کار میکنین عالیه ممنون