| کد خبر: 196925 |

دژپسند: واردکننده‌ها مقصر ترخیص نشدن 1000 خودرو دپویی در گمرک هستند

وزیر اقتصاد درباره عدم ترخیص حدود ۱۰۰۰ خودرو از گمرکات گفت: مقصر واردکننده‌ها هستند نه نهادهای حاکمیتی.

تین نیوز

وزیر اقتصاد درباره عدم ترخیص حدود ۱۰۰۰ خودرو از گمرکات گفت: مقصر واردکننده‌ها هستند نه نهادهای حاکمیتی.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: مجموعه تلاش‌های ما به سمتی هدایت شده که در شرایط اقتصادی فعلی، بنگاه‌های اقتصادی از نظر تأمین مالی دچار مشکل نشوند و برای این کار مقرر شده که بانک‌های دولتی، تمام طرح‌هایی که در آستانه بهره‌برداری هستند را برای اعطای تسهیلات تکمیلی در اولویت قرار دهند.

وی با بیان اینکه نکته مهم دیگر تامین سرمایه در گردش این بانک‌ها بود، تصریح کرد: ظرفیت تولیدی خوبی سازمان داده شده که اگر به بهره‌برداری برسد می‌تواند توسعه اشتغال و توسعه تولید را به همراه داشته باشد. بنابراین مقرر شد بانک‌های دولتی اعطای تسهیلات برای سرمایه در گردش بنگاه‌ها را در اولویت قرار دهند.

 

وزیر اقتصاد ادامه داد: تلاش می‌کنیم درباره بازار بورس نیز قوانین را به گونه‌ای تسهیل می‌کنیم که بنگاه‌های بیشتری از ظرفیت این بازار استفاده کنند و ان شاءالله بتوانیم خیالشان را از نظر تامین بنگاه‌های مالی از این طریق راحت کنیم.

دژپسند در ادامه درباره آخرین وضعیت کالاهای وارداتی در گمرک گفت: دیروز نیز در مجلس توضیح دادیم، درباره کالاهایی که اظهارنامه مالیاتی پر کرده باشند به آن معنا رسوب نداریم، مگر اینکه برای برخی از موارد پروانه گمرکی که بیشتر مربوط به خودروها می‌شود صادر شده باشد و آنها باید در مدت مهلت مقرر کار ترخیص را انجام بدهند ولی درمورد حدود 1000 خودرو، مقصر واردکننده‌ها هستند نه نهادهای حاکمیتی. درباره بخشی از خودروهای دیگر نیز نیازمند دستور قضایی هستیم تاکید می‌کنم که قبل از اظهارنامه گمرکی کالاهایی که گروه چهار هستند یعنی وارداتشان ممنوع است و کالاهایی که ثبت سفارش نکردند و منشا ارزی‌شان تایید نشده در بنادر و پایانه‌ها وجود دارند، تفکیک شوند اینها به‌دلیل شرایط‌شان نمی‌توانند اظهارنامه گمرکی پر کنند و کلمه رسوب به آنها اطلاق نمی‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.