| کد خبر: 205691 |

جنرال موتورز از استرالیا ، نیوزیلند و تایلند خارج می‌شود

شرکت آمریکایی جنرال موتورز در چارچوب راهبرد خروج از بازارهای با سود ناکافی تصمیم دارد از استرالیا ، نیوزیلند و تایلند خارج شود.

تین نیوز

شرکت آمریکایی جنرال موتورز در چارچوب راهبرد خروج از بازارهای با سود ناکافی تصمیم دارد از استرالیا ، نیوزیلند و تایلند خارج شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از آسوشیتدپرس ، این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد عملیات طراحی و مهندسی و همچنین فروش برند تاریخی "هولدن" را در استرالیا و نیوزیلند در سال 2021 کاهش دهد . جنرال موتورز همچنین قصد دارد کارخانه "رایونگ" خود را در تایلند به شرکت "گریت‌وال موتورز" چین بفروشد و همچنین برند شورولت را تا پایان سال جاری از تایلند خارج سازد.

"کارن اندروز" وزیر صنایع استرالیا در واکنش به این موضوع گفته که این تصمیم را بسیار ناامید کننده دانست و ابراز تاسف کرد که حدود 500 نفر شغل خود را از دست خواهند داد. وی همچنین از این مساله ابراز ناخشنودی کرد که این شرکت پس از اتخاذ تصمیم نهایی دولت استرالیا را آگاه کرده است.

برخی مقامات اتحادیه‌های کارگری و تولیدی استرالیا نیز از این تصمیم شرکت جنرال موتورز ابراز ناخرسندی کردند. جنرال موتورز 828 پرسنل (کارگر و کارمند) در استرالیا و نیوزیلند و یک هزار و 500 پرسنل در تایلند دارد.

این درحالی است که فروش کارخانه جنرال موتورز در رایونگ تایلند در جنوب بانگوک ممکن است برای کارگران در آنجا خبر خوبی باشد. شرکت چینی گریت‌وال موتورز که سازنده خودروهای اسپورت (SUV) و خودروهای پیکاپ است اعلام کرد که قصد این کارخانه را دارد اعلام کرده که می‌خواهد فعالیت‌های خود را در جنوب شرقی آسیا توسعه دهد و از این کارخانه در تایلند به عنوان پایه توسعه کار استفاده خواهد کرد.

جنرال موتورز در یک سال گذشته با مشکلات و دشواری در آسیا رو به رو بوده است. عملیات بین‌المللی این شرکت که شامل  کشور چین می‌شود سال گذشته 200 میلیون دلار زیان دید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.