| کد خبر: 201937 |

خطا در تعیین استراتژی صنعت خودرو از حدود یک دهه پیش شروع شد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلاتی که در خودروسازان اصلی با آن مواجهیم ریشه در خطاهای استراتژیک در راهبری این شرکتها در طول یک دهه گذشته دارد.

تین نیوز

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلاتی که در خودروسازان اصلی با آن مواجهیم ریشه در خطاهای استراتژیک در راهبری این شرکتها در طول یک دهه گذشته دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، محمدرضا نجفی؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص کیفیت صنعت خودروی و تاثیر آن در میزان آلایندگی هوا، با بیان اینکه قصور و تقصیر های بسیاری در حفظ و رشد حقوق و منافع حق ذینفعان این صنعت رخ داده است گفت: در صنعت خودرو از گذشته تا به حال خطاهای راهبردی مهمی رخ داده و به این دلیل خسارت و مشکلات زیادی را برای این حوزه ایجاد شده است.

نجفی ادامه داد: مصرف سوخت مازاد و آلایندگی ناشی از آن از جمله معضلات ایجاد شده در این صنعت است که سبب شد مجلس برای تهیه گزارش شناخت دقیق از وضع موجود این صنعت و تهیه طرح تحول آن تحقیق و تفحص از صنعت خودرو کشور را پیش ببرد.

مشکلات حاد صنعت خودرو از حدود یک دهه پیش شروع شد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: ضعف در صنعت خودرو ریشه در خطاهای راهبردی در اداره شرکت ها در طول حدود یک دهه اخیر دارد که سبب شده از جایگاه نامناسبی در این صنعت برخوردار باشیم.

نهایتا تا یک ماه آینده گزارش تحقیق و تفحص در صحن قرائت خواهد شد.

وی عنوان کرد: گزارش شناخت، آسیب شناسی و راهبردها و برنامه های منتج از آن که با مشارکت ذی نفعان کلیدی این صنعت، به دست می آید ان شاءالله تا یک ماه آینده قابل قرائت در مجلس خواهد شد.

عدم همکاری و مساعدت به هنگام؛دلیل تاخیر در ارائه گزارش

نجفی بیان کرد: تهیه و ارائه گزارش فراگیرتر و بدون تاخیر ممکن بود لیکن به دلیل عدم همکاری و مساعدت به هنگام، همدلانه و موثر برخی مسئولین و دستگاهها  حاصل نگردید، هر چند آنچه ارائه خواهد شد نیز در نوع خود گزارش بسیار مفید و راهگشا خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.