| کد خبر: 200957 |

سهم آموزشگاه‌های رانندگی در تصادفات چقدر است؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از اجرای طرح جدید پلیس راهور ناجا خبر داد و گفت: براساس ابلاغیه صادره از پلیس راهور ناجا ،از این به بعد سهم آموزشگاه‌های رانندگی در تصادفات جرحی و فوتی لحاظ می‌شود.

تین نیوز

سرهنگ «ابوالفضل کهزادی» اظهار کرد: مطابق  بررسی‌های به عمل آمده از سامانه‌های پلیس راهور ناجا و تحلیل تصادفات سطح کشور ، تعداد 887 نفر از رانندگانی که از آموزشگاه های رانندگی تحت مسئولیت استان ایلام موفق به اخذ گواهینامه شده‌اند در تصادفات منجر به فوت و جرح شدید به علت ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز مقصر بوده و سهم قابل توجهی از رانندگان مقصر کشور را به خود اختصاص داده‌اند .

وی افزود: این امر نشانگر عدم احساس مسئولیت، عدم نظارت و عدم کنترل موثر متولیان مربوطه شامل مدیران آموزشگاه های رانندگی- مربیان، مدرسین، و افسران بازنشسته و کارکنان موسسه راهگشا و.... بر فرآیند صدور گواهینامه از مرحله ثبت نام تا ارائه آموزش های تئوری، آموزش های عملی و آزمون در آموزشگاه های استان می باشد.

کهزادی خاطرنشان کرد: به همین دلیل به تمام کارشناسان تصادفات ابلاغ شده ، در صورتی که عدم مهارت راننده در فرآیند شکل‌گیری تصادفات موثر تشخیص داده شد، نسبت به تعیین سهم تقصیر برای آموزشگاه های رانندگی بر اساس تبصره 3 ماده 14 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب 1389 اقدام کند.

رئیس پلیس راهور استان تصریح کرد: به منظور ارتقاء کیفی سطح آموزش‌های تئوری و عملی مربوط به گواهینامه رانندگی  به  امور آموزشگاه‌های یلیس راهور و بازرسی موسسه رهگشا تاکیدشده با تشدید نظارت های کاربردی، آموزشی و موثر بر عملکرد آموزشگاه‌ها نظارت مستمر داشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.