| کد خبر: 183402 |

◄ سرمایه‌گذاری 60میلیارد یوریی آلمان در خودروهای الکتریکی

با توجه به مزایای چشمگیر خودروهای الکتریکی، دولت آلمان تصمیم دارد تا سه سال آینده 60میلیارد یورو معادل 68میلیارد دلار برای توسعه خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری کند.

تین نیوز

با توجه به مزایای چشمگیر خودروهای الکتریکی، دولت آلمان تصمیم دارد تا سه سال آینده 60میلیارد یورو معادل 68میلیارد دلار برای توسعه خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، از مزایای خودروهای الکتریکی می‌توان به کاهش آلودگی محیط‌زیست، کاهش آلودگی‌های صوتی، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل اشاره کرد. از طرفی کشورهای اروپایی که برای تأمین بخش زیادی از انرژی خود به روسیه، آمریکا و کشورهای نفت‌خیز آسیایی محتاج هستند، با توسعه خودروهای الکتریکی قدرت چانه‌زنی بیشتری نصبت به این قدرت‌های انرژی جهان پیدا خواهند کرد.

آلمان که میزبان بزرگ‌ترین و برترین صنایع و شرکت‌های خودروسازی در جهان است، حالا به نظر می‌رسد که قصد دارد در توسعه فناوری خودروهای دوستدار محیط‌زیست برقی و خودران پیشگام باشد و در این زمینه نیز سرمایه‌گذاری‌های کلانی را اختصاص داده است.

تازه‌ترین گزارش‌های منتشرشده در رویترز حاکی از آن است که صنعت خودروسازی آلمان قصد دارد عرض سه سال آینده درزمینهٔ توسعه خودروهای برقی و خودران بالغ‌بر ۶۰میلیارد یورو معادل ۶۸میلیارد دلار را سرمایه‌گذاری کند.

برنارد ماتس، مدیر انجمن خودروسازان در آلمان با انتشار بیانیه‌ای روز شنبه در آستانه برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹ اعلام کرده است بالغ‌بر ۴۰میلیارد یورو در بخش خودروهای الکتریکی و ۱۸میلیارد یورو نیز در بخش خودروهای خودران سرمایه‌گذاری کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.