| کد خبر: 182411 |

◄ سیاست‌های جدید حمایت از قطعه‌سازان

خودروسازانی از جمله پژو و ولوو با خروج خود از ایران از تامین قطعات مورد نیاز ساخت و تکمیل خودروهای نیمه‌تمام خودداری می‌کنند.

تین نیوز

یک فعال صنعت قطعه و خودرو کشور، حمایت یک‌جانبه دولت از قطعه‌سازی را حرکت در جاده یک‌طرفه داخلی‌سازی دانست و گفت: سیاست‌ها در بخش تولید قطعه به سویی در حرکت است که شاید بتوان مانع از توقف ساخت خودرو در کشور شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، صابر سعیدی اضافه کرد: حمایت از قطعه‌سازان برای تولید و داخلی‌سازی قطعات و تا حدودی پشتیبانی مالی از آن‌ها پروژه‌ای است که این روزها توسط سیاست‌گذاران کلان بخش خودرو برای سر پا نگه‌داشتن زنجیره خودروسازی دنبال می‌شود.

وی در توضیح این مطلب که دولت چگونه می‌خواهد از قطعه‌سازان کشور حمایت کند، تصریح کرد: در برنامه 10گانه بهبود وضعیت خودروسازان که هفته گذشته از سوی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد، از دو خودروساز بزرگ کشور خواسته شده است تا در راستای داخلی‌سازی قطعات وارداتی از قطعه‌سازان حمایت کنند.

به گفته سعیدی، آن‌چه مشخص است یکی از اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت در برنامه 10گانه، توسعه ساخت داخل یا به نوعی داخلی‌سازی قطعات وارداتی برای ادامه حیات خودروسازی کشور است. خودروسازانی از جمله پژو و ولوو با خروج خود از ایران از تامین قطعات مورد نیاز  ساخت و تکمیل خودروهای نیمه‌تمام خودداری می‌کنند.

این فعال صنعت قطعه و خودرو کشورمان با طرح این پرسش که آیا، حیات خودروسازی در گرو افزایش عمق تولید داخلی است؟ خاطرنشان کرد: در شرایطی که صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشور روزهای سختی را می گذراند  ضروری است در سالی که با نام حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده است از این تولیدکنندگان داخلی حمایت‌های جدی تری صورت پذیرد.

سعیدی به این نکته نیز اشاره داشت که، طولانی شدن مدت زمان بازپرداخت مطالبات قطعه‌سازان از سوی خودروسازان مهم‌ترین عامل در ایجاد مشکل کمبود نقدینگی برای قطعه‌سازان است، از سوی دیگر با این کمبود نقدینگی علاوه به خطرافتادن حیات تولیدکنندگان، امکان به‌روزرسانی فناوری‌های تولید در صنعت قطعات خودرو نیز محقق نمی‌شود که این مساله نیز خود آسیب دیگری به صنعت خودروی کشور است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.