| کد خبر: 180526 |

◄ تضمینی برای کاهش قیمت خودرو وجود ندارد

طرح فروش خودرو ۵ درصد کمتر از قیمت بازار آزاد تنها موجب می‌شود تا سودی که قبلاً به جیب دلالان می‌رفت به خودروساز برسد. عبدالله رضیان، عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس با اعلام این مطلب گفت: هیچ تضمینی وجود ندارد که خودروسازان، قیمت کارخانه‌ای خودرو را کاهش دهند.

تین نیوز

طرح فروش خودرو ۵ درصد کمتر از قیمت بازار آزاد تنها موجب می‌شود تا سودی که قبلاً به جیب دلالان می‌رفت به خودروساز برسد.

عبدالله رضیان، عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس با اعلام این مطلب گفت: هیچ تضمینی وجود ندارد که خودروسازان، قیمت کارخانه‌ای خودرو را کاهش دهند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، رضیان گفت: در جلسات متعددی که با مدیران عامل سایپا و ایران‌خودرو داشتیم حرف این بود که در خودروهای پرتیراژ و کم تیراژ زیان‌های هنگفتی می‌دهند، ازاین‌رو خواستار جلوگیری از تداوم زیان‌ها بودند.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس ادامه داد: به همین دلیل دولت و مجلس پس از ارزیابی کردن شرایط و بازار درنهایت متقاعد شدند با قبول پیشنهاد فروش خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار جلوی زیان خودروسازان را بگیرند.

او متذکر شد: این درحالی است که نظر مجلس درباره خودروهای پرتیراژ این است که قیمت این خودروها توسط شرکت‌های خودروسازی نباید خیلی افزایش داده شود و به مصرف‌کنندگان آسیب وارد شود.

رضیان ادامه داد: بحثمان با شرکت‌های خودروساز این بود که اگر تقاضای بازار مصرف به خودرو توسط آنان به‌درستی پاسخ داده شود، فروش خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار «خوب» است؛ اما مسئله دیگر خودروسازان این بود که بخش زیادی از تقاضای خودرو، کاذب است. آنان براین نظر پافشاری داشتند که باعرضه خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار، تقاضای کاذب از بین می‌رود و مصرف‌کننده واقعی به بازار مراجعه می‌کند و بدین ترتیب التهابات بازار خودرو کاهش می‌یابد.

این عضو فراکسیون مستقلین مجلس ادامه داد: استدلال مدیران خودرویی این بود که با کاهشی شدن قیمت خودرو در حاشیه بازار، خودروسازان نیز قیمت را کاهش می‌دهند؛ اما هیچ ضمانتی برای عملی شدن این وعده وجود ندارد و از آن گذشته هیچ دستگاهی نیست که تضمین دهد شرکت‌های خودروساز پای وعده خود می‌ایستند و درصورت کاهش قیمت در بازار آزاد، قیمت کارخانه را کاهش می‌دهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.