| کد خبر: 179661 |

◄ تشریح عملکرد خودروسازان پس از افزایش قیمت‌ها

در یک سال اخیر هم‌زمان با افزایش قیمت ارز و تشدید تحریم‌های اقتصادی هزینه تولید قطعه و لوازم یدکی خودرو به شدت افزایش یافته، اما قیمت خودرو‌های تولیدی در داخل به نسبت آن تغییر زیادی نکرده بود. به نوعی دولت با دخالت خود قیمت خودرو را تثبیت کرده بود، اما قیمت همان خودرو‌ها در بازار آزاد به شکل چشمگیری افزایش یافت و فاصله معناداری با قیمت کارخانه پیدا کرد.

تین نیوز

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ضرورت احساس بحران خودروساز‌ها نزد مدیران از جمله مدیران خودروسازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حمید گرمابی با اشاره به اینکه زمانی که قراردادی بسته شده باید به آن قرارداد عمل شود، اظهار داشت: چنان‌چه بر فرض محال قیمت خودرو با کاهش همراه بود تولیدکنندگان نسبت به عودت تفاوت قیمت به مشتری اقدام نمی‌کردند. اگرچه افزایش قیمت‌ خودرو بیش از حد انتظار بود اما به قراردادی که بسته شده نمی‌توان عمل نکرد.

نماینده مردم نیشابور و در مجلس با بیان اینکه اگر قراردادی بسته شده، خودروسازان موظف به عمل به آن هستند، افزود: شرکت‌های اقماری خودروسازان به تبع آن‌ها این روزها با مشکلاتی مواجه هستند. اما شفاف بودن هزینه‌ها و عملکرد در این بخش نباید از نظر دور بماند. هرچند که افزایش تولید از بیکاری در این بخش‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

گرمابی با تاکید بر افزایش دقت عمل در صنعت خودروسازی و شرکت‌های اقماری خاطرپنشان کرد: در همین ارتباط باید مدیران خودروسازی نیز برای عبور از این بحران در همراهی با همکاران بخش تولید از دریافت‌های کلان فاصله بگیرند و این امر بدان علت است که اگر در خودروسازی بحران هست باید برای ایشان هم بحران باشد یعنی این بحران در تمامی بخش‌ها حس شود نه فقط برای کارگران و مردم که مصرف‌کنندگان نهایی خودرو هستند.

به گزارش تین‌نیوز، در یک سال اخیر هم‌زمان با افزایش قیمت ارز و تشدید تحریم‌های اقتصادی هزینه تولید قطعه و لوازم یدکی خودرو به شدت افزایش یافته، اما قیمت خودرو‌های تولیدی در داخل به نسبت آن تغییر زیادی نکرده بود. به نوعی دولت با دخالت خود قیمت خودرو را تثبیت کرده بود، اما قیمت همان خودرو‌ها در بازار آزاد به شکل چشمگیری افزایش یافت و فاصله معناداری با قیمت کارخانه پیدا کرد.

رویکرد دولت در تثبیت قیمت خودرو از دید بسیاری از منتقدان آسیب زاست و باعث ایجاد فضای رانتی و فساد در بازار خودرو شده است. از سوی دیگر این سیاست باعث زیان خودروسازان، افزایش بدهی‌ها، کمبود نقدینگی شده بود که با افزایش رسمی قیمت باید منتظر بود و دید چه اتفاقی در این بخش خواهد افتاد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.