| کد خبر: 179612 |

◄ تولید کامیون نصف شد

در پی کاهش تولید خودرو در تمام بخش‌های صنعت خودرو کشور، تولید انواع کامیون هم در آبان‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲.۶ کاهش‌یافت.

تین نیوز

در پی کاهش تولید خودرو در تمام بخش‌های صنعت خودرو کشور، تولید انواع کامیون هم در آبان‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲.۶ کاهش‌ یافت.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، براین اساس تولید انواع کامیون در آبان‌ماه سال‌جاری به ۶۳۷ دستگاه رسیده که نسبت به تعداد ۱۳۴۵ دستگاهی در مدت مشابه سال گذشته، ۵۲.۶ درصد کاهش‌یافته است.

طبق آمار مقایسه‌ای ماهیانه تولید انواع خودرو، میزان تولید کامیون در شرکت‌های آریادیزل موتور، آذهایتکس و تیراژه‌دیزل ۱۰۰ درصد کاهش داشته و به ترتیب از تعداد ۹، ۱۱ و ۱۲ دستگاه در آبان‌ماه سال ۱۳۹۶، به صفر رسیده است.

این آمار نشان می‌دهد شرکت‌های بهمن دیزل، گروه بهمن، ماموت، سروش دیزل مبنا و کاریزان خودرو در آبان‌ماه سال‌جاری به ترتیب ۴۸، ۱۰۰، ۹۴، ۲۷ و ۵۷ دستگاه کامیون تولید کرده‌اند که میزان تولید آن‌ها نسبت به ماه مشابه در سال گذشته به ترتیب ۹۰، ۸۱.۹، ۶۲.۲، ۵۶.۵ و ۳۶.۷ درصد کاهش‌یافته است.

همچنین طبق آمارهای منتشرشده از سوی وزارت صنعت میزان تولید شرکت‌های سیبا موتور، سایپادیزل و زامیاد در ماه هشتم امسال به ترتیب ۲۸.۸، ۲۵.۵ و ۴.۳ درصد کمتر از مدت مشابه در سال گذشته بوده است.

در این میان تنها تولید شرکت ایران‌خودرودیزل افزایش بیش از ۹۰ درصدی داشته است و میزان تولید آن از ۶۱ دستگاه در آبان‌ماه سال ۱۳۹۶ به ۱۱۶ دستگاه کامیون در آبان‌ماه امسال رسیده است.

این آمارها درحالی منتشر می‌شود که دولت سال گذشته ابرپروژه کلید به کلید را برای نوسازی ناوگان جاده‌ای با اتکا به تولید داخل آغاز کرد؛ اما به‌نظر می‌رسد بحران اقتصادی در صنعت خودرو دامن تجاری سازها را هم گرفته و بسیاری از کارشناسان اعتقاددارند که طرح کلید به کلید به سرانجام نخواهد رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.