| کد خبر: 175934 |

◄ تسلا خودروی خودران مستقل نمی‌سازد

تسلا فعلاً قصد تولید خودروهای خودران مستقل ندارد. آیلان ماسک، مدیرعامل تسلاموتورز با اعلام این خبر گفت: توسعه فناوری خودروهای کاملاً خودران به‌دلیل مشکلات و چالش‌های فراوانی که با آن روبروست و احتمال آنکه در آینده‌ای نه‌چندان دور ازلحاظ اخلاقی برای آینده بشریت مشکل ایجاد می‌کند و تهدید آفرین است موقتاً کنار گذاشته می‌شود.

تین نیوز

تسلا فعلاً قصد تولید خودروهای خودران مستقل ندارد.

آیلان ماسک، مدیرعامل تسلاموتورز با اعلام این خبر گفت: توسعه فناوری خودروهای کاملاً خودران به‌دلیل مشکلات و چالش‌های فراوانی که با آن روبروست و احتمال آنکه در آینده‌ای نه‌چندان دور ازلحاظ اخلاقی برای آینده بشریت مشکل ایجاد می‌کند و تهدید آفرین است موقتاً کنار گذاشته می‌شود.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، ماسک اعتقاد دارد نباید بر روی توسعه و تولید خودرو و وسایل نقلیه کاملاً خودران و بدون نیاز به راننده تمرکز کرد و به قدم گذاشتن چنین خودروهایی به جاده‌های کشورهای مختلف نباید چندان امیدوار بود.

با توجه به افزایش استقبال از خودروهای خودران و تلاش شرکت‌های خودروسازی برای توسعه این فناوری، حالا ایلان ماسک به‌عنوان مدیرعامل تسلاموتورز که خود یکی از پیشگامان گسترش و به‌کارگیری فناوری وسایل نقلیه خودران و بدون نیاز به راننده بوده است، اعلام کرده که می‌خواهد به‌طور موقت فناوری خودران را از خط تولید خودروهای خود حذف کند. 

چندی پیش بسیاری از دانشمندان و تحلیلگران فعال در حوزه تکنولوژی و خودروسازی در نامه‌ای بلندبالا به‌تمامی شرکت‌های خودروسازی در جهان اعلام کرده بودند که توسعه فناوری وسایل نقلیه خودران و بدون نیاز به راننده بسیار خطرآفرین خواهد بود، چراکه فناوری‌های نوین به‌کاررفته در این خودروها همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی هرچقدر هم که هوشمند باشند، باز به هنگام تصمیم‌گیری برای توقف و جلوگیری از برخورد با موانع و عابران پیاده بخصوص در مواقع خاص و اضطراری با مشکلات متعددی مواجه خواهند شد.

براساس گزارش وب‌سایت theverge، خودروهای خودران با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و پیشرفته‌ای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود، بدون نیاز به راننده، در خیابان و جاده‌ها تردد و سرنشینان خود را جابجا کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.