| کد خبر: 162963 |

◄ اولین آزمون کامیون برقی «تسلا» انجام شد

تسلا به‌عنوان پیشتاز در فناوری خودروهای الکتریکی چندی پیش‌از دو خودرو الکتریکی خود رونمایی کرد. این دو خودرو که به‌طورکلی متعلق به دو دنیای متفاوت بودند ازنظر فناوری از تمام رقبای خود برتر بودند. تسلا رودستر که سریع‌ترین خودرو جهان ازنظر شتاب است و توانایی رسیدن به‌سرعت 400 کیلومتر بر ساعت را دارد و کامیون سمی با شعاع حرکتی 800 کیلومتر با هر بار شارژ کامل که برتری‌های زیادی نسبت به مدل‌های دیزل دارد.

تین نیوز

تسلا به‌عنوان پیشتاز در فناوری خودروهای الکتریکی چندی پیش‌از دو خودرو الکتریکی خود رونمایی کرد. این دو خودرو که به‌طورکلی متعلق به دو دنیای متفاوت بودند ازنظر فناوری از تمام رقبای خود برتر بودند. تسلا رودستر که سریع‌ترین خودرو جهان ازنظر شتاب است و توانایی رسیدن به‌سرعت 400 کیلومتر بر ساعت را دارد و کامیون «سمی» با شعاع حرکتی 800 کیلومتر با هر بار شارژ کامل که برتری‌های زیادی نسبت به مدل‌های دیزل دارد.

به گزارش وب‌سایت موتور1، «سمی» به‌منظور بارگیری آزمایشی برای نخستین‌بار در حدفاصل ایالت‌های نوادا و کالیفرنیا بارگیری و جابه‌جا شد.

ایلان ماسک مدیر اجرایی شرکت خودروسازی تسلا موتورز اعلام کرده بود که این شرکت سازنده خودروهای برقی با برنامه‌های نوآورانه و جاه‌طلبانه خود، می‌خواهد در راستای گسترش و توسعه بازار خودروهای تولیدی خود و گذار از تولید خودروهای لوکس به سمت سیستم حمل‌ونقل تجاری، حرکت کند و بدین ترتیب چند ماه بعد از یک نمونه کامیون نیمه‌سنگین برقی رونمایی کرد.

حالا این کامیون برقی به‌منظور انجام آزمایش‌های نهایی و تولید انبوه، در حدفاصل ایالت‌های نوادا و کالیفرنیای ایالات‌متحده آمریکا بارگیری و حرکت کرد. این کامیون جدید برقی به‌طورقطع، تحولات عظیمی در صنعت خودروهای سنگین و نیمه سنگین سیستم حمل‌ونقل ایجاد خواهد کرد چراکه قادر است با کامیون‌های دیزلی متعارف که توان پیمودن ۱۰۰۰ مایل را دارند، به رقابت بپردازد.

کامیون برقی تسلا قادر است حدود ۸۰۵ کیلومتر را با هر شارژ بپیماید که در نوع خود بسیار شگفت‌انگیز است. این در شرایطی اتفاق می‌افتد که کامیون با سرعت ۱۰۴ کیلومتر در ساعت در حال حرکت است.

نخستین سفر کاری و جابجایی عملی کامیون برقی تسلا از کارخانه گیگافکتوری تسلاموتورز در ایالت نوادا به کارخانه همین شرکت در ایالت کالیفرنیاست.

ایلان ماسک در صفحه شخصی خود در اینستاگرام عکسی را منتشر کرده است که از بسته‌های باتری بارگیری شده توسط این کامیون و مسافت ۴۲۰ کیلومتری بین این دو کارخانه حاکی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.