| کد خبر: 173031 |

واکنش انجمن قطعه‌سازان به احتمال آزاد شدن واردات خودرو

◄ واردات خودرو از تفکر اقتصادی سرچشمه نگرفته است

وارد کردن خودرو به صورت کامل در حالی که قطعات خودرو در گمرک به علت سنگ‌اندازی بانک‌مرکزی و گمرک معطل مانده است نمی‌تواند از تفکر اقتصادی سرچشمه گرفته باشد.

تین نیوز

براساس اعلام منبع موثق، از معاون امور صنایع وزارت صمت خواسته شده است تا اطلاعات مربوط‌به تعداد مجوزهای پیش‎فروش خودر‌های وارداتی توسط نمایندگی‌های رسمی را اعلام کند. با این کار احتمال دارد ممنوعیت ثبت سفارش خودرو برای این مجموعه‌ها حذف شده تا شرکت‌ها بتوانند با ثبت سفارش جدید به تعهدات خود عمل کنند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، البته گفته شده که اجازه واردات خودرو به دلیل ممنوعیت قبلی، باید از مراجع بالاتر تایید شود.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در واکنش به خبر فوق و موضوع مطرح شدن رفع ممنوعیت واردات خودرو  گفت: انجمن قطعه‌سازان در خصوص واردات خودرو اظهار نظر نمی‌کند. زیرا انجمن قطعه‌سازان در واردات خودرو مسولیتی ندارد و این دو بخش تاثیری بر یکدیگر ندارند.

مازیار بیگلو با اشاره به این نکته که فرآیند رفع ممنوعیت واردات خودروهای موجود در گمرک جمهوری اسلامی، برای ما نیز مبهم است، افزود: وقتی قطعه‌سازان به دلیل نوسانات ارزی نمی‌توانند قطعات دپو شده خود در گمرک را ترخیص کنند. اگر برای واردات خودرو به کشور ارز دولتی تخیص داده شود قطعا توجیه پذیر نیست.

وی با ابراز تعجب از اخباری مبنی برتسهیل در لغو ممنوعیت خودروهای وارداتی به کشور، تصریح کرد: وارد کردن خودرو به صورت کامل در حالی که قطعات خودرو در گمرک به علت سنگ‌اندازی بانک‌مرکزی و گمرک معطل مانده است؛ نمی‌تواند از تفکر اقتصادی سرچشمه گرفته باشد.

بیگلو با بیان این مطلب که اگر محدودیت ازری برای واردات وجود دارد باید در تمامی بخش‌هایی که اعلام شده اعمال شود، خاطرنشان کرد: همان‌گونه که مسئولان اعلام می‌کنند، اگر محدودیت ارزی وجود دارد باید مشمول واردات خودرو نیز باشد  زیرا، با تفاوت قائل شدن نه تنها قطعه‌سازان که قطعه‌سازان نیز متاثر از نوسانات ارزی با مشکلات اقتصادی شدیدتری در مراودات مالی روبه‌رو می‌شوند.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو به این نکته نیز اشاره کرد که، اولویت در واردات و تخصیص ارز باید با مواد اولیه باشد. موادی که خوراک اصلی صنایع به شمار می‌روند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.