| کد خبر: 170222 |

◄ ایمن‌ترین خودروهای بازار آمریکا در سال 2018 را ببینید

براساس اعلام مؤسسه تضمین ایمنی بزرگراه‌های آمریکا، در سال 2018 تنها 25 مدل از خودروهای موجود در بازار آمریکا توانستند نشان TSP+ را دریافت کنند.

تین نیوز

ایمن‌ترین خودروهای بازار آمریکا معرفی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل تین‌نیوز، براساس اعلام مؤسسه تضمین ایمنی بزرگراه‌های آمریکا، در سال 2018 تنها 25 مدل از خودروهای موجود در بازار آمریکا توانستند نشان TSP+ را دریافت کنند.

این خودروها درزمینه‌های ایمنی فعال و غیرفعال تست‌های بسیاری را گذرانده‌اند. آزمون‌هایی که بر روی این خودروها انجام‌شده بسیار زیاد است که تست تصادف از طرفین، نوردهی چراغ‌ها، تست واژگونی، شرایط کودکان در خودرو و ... از آن جمله است.

در بخش مینی‌کارها تنها گزینه‌ای که آزمایش‌شده خودرو مینی‌کوپر بوده که نتوانست TSP+ را به دست بیاورد و به استاندارد TSP اکتفا کرد.

در بخش Small cars اما هفت خودرو توانستند استاندارد TSP+ را به دست بیاورند. هیوندای الانترا، کیا فورته، کیا نیرو هیبریدی، کیا سول، سوبارو کراس‌ترک، سوبارو ایمپرزا و سوبارو WRX خودروهای این کلاس بودند که در آزمایشات توانستند بالاترین استاندارد ایمنی آمریکا را به دست بیاورند. هفت خودرو دیگر در این کلاس استاندارد TSP را به دست آوردند.

در بخش خودروهای سایز متوسط پنج خودرو، هیوندای سوناتا، کیا اوپتیما، سوبارو لگاسی، سوبارو اوت‌بک و تویوتا کمری توانستند استاندارد TSP+ به دست بیاورند. سه خودرو دیگر در این بخش استاندارد TSP را کسب کردند.

در بخش خودروهای متوسط لوکس هیچ خودرویی نتوانست به استاندارد TSP+ دست‌یابد و همه 9 خودرو شرکت‌کننده در این بخش تنها استاندارد TSP را به دست آوردند.

در بخش خودروهای بزرگ و خانوادگی هم دو خودرو کیا کادنزا و تویوتا آوالون نتوانستند استاندارد TSP+ را به دست بیاورند و به TSP اکتفا کردند.

در بخش خودروهای بزرگ لوکس از بین هفت شرکت‌کننده تنها آکورا RLX استاندارد پایه TSP را به دست آورد و 6 خودرو ب‌ام‌و سری 5، هیوندای جنسیس G80، هیوندای جنسیس G90، لکسس RC، لینکلن کونتینانتال و مرسدس‌بنز کلاس E توانستند استاندارد ممتاز TSP+ را به دست بیاورند.

در کلاس خودروهای شاسی‌بلند کوچک از بین 9 شرکت‌کننده تنها مزدا CX-5 توانست استاندارد ممتاز TSP+  را کسب کند.

در بین خودروهای شاسی‌بلند متوسط، هفت خودرو حضور داشتند که سه خودرو هیوندای سانتافه، هیوندای سانتافه اسپرت و کیا سورنتو تنها خودروهایی بودند که توانستند استاندارد ممتاز TSP+ را پاس کنند.

در بین خودروهای شاسی‌بلند متوسط لوکس هم از بین 9 شرکت‌کننده تنها سه خودرو ب‌ام‌و X3، مرسدس‌بنز GLC و مرسدس‌بنز GLE توانستند استاندارد ممتاز TSP+ را به دست بیاورند.

در بخش خودروهای مینی و سه خودرو کرایسلر پاسیفیک، هوندا اودیسه و کیا سدونا تنها توانستند استاندارد TSP را به دست بیاورند.

در بخش وانت‌های بزرگ هم تنها شرکت‌کننده هوندا Ridgeline بود که نتوانست استاندارد TSP+ را به دست بیاورد و به دریافت TSP اکتفا کرد.

در ایالات‌متحده مؤسسه تضمین ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) مسئول بررسی ایمنی خودروها است و اگر خودرویی حداقل استاندارد TSP (Top Safety Picks) را به دست نیاورد اجازه تردد در این کشور را ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.