| کد خبر: 169696 |

◄ خروج حتمی فرانسوی‌ها از صنعت خودرو ایران

آمریکا با معافیت خودروسازان فرانسوی از تحریم‌ها و ادامه همکاری با ایران مخالفت کرد. به‌این‌ترتیب بزرگ‌ترین شرکای خارجی دو خودروساز بزرگ ایرانی مجبور به خروج از ایران هستند.

تین نیوز

آمریکا با معافیت خودروسازان فرانسوی از تحریم‌ها و ادامه همکاری با ایران مخالفت کرد. به‌این‌ترتیب بزرگ‌ترین شرکای خارجی دو خودروساز بزرگ ایرانی مجبور به خروج از ایران هستند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فیگارو، برونو له‌مایر، وزیر دارایی فرانسه اعلام کرد: اخیراً پاسخ منفی استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره معافیت شرکت‌های فرانسوی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران به ما اعلام‌شده است.

کمتر از دو ماه قبل ترامپ با خروج آمریکا از برجام برای شروع مجدد تحریم‌ها علیه ایران برنامه زمانی ارائه کرد که طبق آن تحریم‌های مرتبط با صنعت خودرو، از نیمه مردادماه امسال بازمی‌گردند.

رنو پیش‌ از این اعلام کرده بود که فعالیت خود در ایران را با وجود مشکلات بسیار کاملاً قطع نخواهد کرد و تنها به محدود کردن برنامه‌هایش بسنده خواهد کرد؛ اما پژو سیتروئن در بیانیه‌ای رسماً اعلام کرد که ایران را ترک خواهد کرد.

به‌دلیل تبعات منفی همکاری با ایران برای شرکت‌های اروپایی به‌نظر می‌رسد که این شرکت‌ها تا 16 مرداد ایران را ترک خواهند کرد. اتفاقی که موجب بروز بحران‌هایی در دو خودروساز بزرگ و خصولتی ایران خواهد شد.

سخت شدن تأمین قطعات، کاهش تیراژ و کاهش کیفیت از مشکلاتی است که خروج شرکای فرانسوی صنعت خودرو برای ایران به بار خواهد آورد. این مسئله حتی در درازمدت موجب کاهش لوازم‌یدکی خودروهای فرانسوی که پیش‌ازاین به فروش رفته‌اند نیز خواهد شد.

خودروهایی مانند پژو 2008، 207 اتوماتیک و خانواده رنو ساندرو و تندر در درازمدت با مشکل کمبود لوازم‌یدکی در بازار مواجه خواهند شد که مسلماً باعث ایجاد مشکل در خدمات پس از فروش شرکت‌های خودروساز ایرانی خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.