| کد خبر: 164873 |

جریمه سفت و سخت خودروسازان اروپایی در صورت آلایندگی خودروها

در پی رسوایی دیزل‌گیت که دامن بسیاری از خودروسازان اروپایی را گرفت، اتحادیه اروپا برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی قوانین جدیدی برای خودروسازان وضع کرد.

تین نیوز

در پی رسوایی دیزل‌گیت که دامن بسیاری از خودروسازان اروپایی را گرفت، اتحادیه اروپا برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی قوانین جدیدی برای خودروسازان وضع کرد.

به گزارش اتوموتیونیوز از این‌ پس اتحادیه اروپا بر هر مدل خودرویی که در کشورهای عضو ارائه می‌شود نظارت دقیق خواهد داشت و در صورت فروش خودرویی با آلایندگی بالا در برابر فروش هر خودرو آن خودروساز 30 هزار یورو جریمه خواهد شد.

این قانون برای مجبور کردن خودروسازان به حذف خودروهای آلاینده از خط تولید وضع‌شده و خودروسازان مجبورند برای اصلاح خودروهای آلاینده‌ای که پیش‌ازاین به فروش رفته‌اند هم فراخوان بدهند.

به‌این‌ترتیب مراجع قانونی اتحادیه اروپا می‌توانند حتی پس از تأیید هر مدل اقدام به آزمایش مجدد سطح آلایندگی خودرو کنند و خودروسازان را موظف می‌سازند جزئیات پروتکل‌های نرم‌افزاری خود را افشا کنند تا امکان استفاده از ابزارهای تخلف نظیر آنچه در فولکس‌واگن صورت گرفته بود، محدود شود.

به گزارش دنیای اقتصاد، اتحادیه اروپا  از سال گذشته علاوه بر تست‌های آزمایشگاهی، میزان آلایندگی خودروها در سطح جاده‌ها را نیز بررسی می‌کند. این قوانین بازدارنده به‌منظور جبران خلأهای قانونی موجود و پیشگیری از تخلف خودروسازان تدوین‌شده‌اند.

دیزل‌گیت به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رسوایی‌های تاریخ صنعت خودرو مطرح‌شده که در آن فولکس‌واگن و چند برند زیرمجموعه در خودروهای دیزل خود از نرم‌افزاری استفاده کرده بودند که شرایط تست را تشخیص می‌داد و میزان آلایندگی خودرو را به‌طور مخصوصی کاهش می‌داد تا بتوانند استانداردهای سخت‌گیرانه اروپا و آمریکا را پوشش دهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.