| کد خبر: 161871 |

◄ (تصاویر) پژو 508، مبارز فرانسوی

با توجه به همکاری نزدیک خودروسازان بزرگ ایران با فرانسوی‌ها، محصولات ارائه‌شده توسط خودروسازان این کشور از طرف ایرانی‌ها پی گیری می‌شود. ضمناً امکان حضور محصولات فرانسوی چه به‌صورت تولید، مونتاژ یا واردات در بازار ایران نسبت به دیگر کشورها بیشتر است.

تین نیوز

با توجه به همکاری نزدیک خودروسازان بزرگ ایران با فرانسوی‌ها، محصولات ارائه‌شده توسط خودروسازان این کشور از طرف ایرانی‌ها پی‌گیری می‌شود. ضمناً امکان حضور محصولات فرانسوی چه به‌صورت تولید، مونتاژ یا واردات در بازار ایران نسبت به دیگر کشورها بیشتر است.

آخرین محصولی که پژو فرانسه به جهان خودرو معرفی کرده است، مدل بسیار جذاب 508 است که با توجه به ابعاد، ظاهر جذاب، امکانات مناسب و قابلیت‌های دینامیکی خوب، نظرهای بسیاری را به سمت خود کشانده است.

پژو ۵۰۸ جدید، همه‌چیز را تغییر داده است؛ ساختار آن فشرده‌تر و ارتفاعش، کمتر شده و طراحی ظاهر بیرونی، آن را قدرتمندتر نشان می‌دهد. فضای داخلی آن را شاید بتوان به‌نوعی، تکامل پژو آی‌کاکپیت دانست.

جلوی این خودرو بسیار گیراست و حتی می‌توان گفت که تا حدی، حالت تهاجمی هم دارد. پنجره جلوی کروم و چراغ‌های LED کامل که از آخرین خودروی کانسپت این شرکت یعنی «پژو اینستینکت» گرفته‌شده‌اند، ضمن یادآوری نسخه‌ی پیشین این خودرو یعنی پژو ۵۰۴ و ۵۰۴ کوپه، این گیرایی را تشدید کرده‌اند.

داخل خودرو

چشمان افراد داخل خودرو ناخودآگاه به صفحه کنترل آن هدایت می‌شود که از پژو آی‌کاکپیت به عاریه گرفته‌شده است. به‌طورکلی می‌توان داخل 508 را جذاب و راحت توصیف کرد.

بخش‌های مختلف کابین عبارت‌اند از:

-فرمان کوچک

-نمایشگر لمسی اچ‌دی ۱۰ اینچی

-نمایشگر بالاسری کیفیت بالای ۱۲٫۳ اینچی

نمایشگر بالاسری، انواع مختلفی از اطلاعات موردنیاز را برای هدایت خودرو در اختیار راننده می‌گذارد. نمایشگر وسط هم کنترل بخش‌های مختلف داخل خودرو مانند رادیو، تهویه، سیستم هدایت و تنظیمات خودرو، تلفن، اپلیکیشن‌های موبایل و بلندگوی مخصوص آی‌کاکپیت را به سرنشینان خودرو می‌دهد. به‌این‌ترتیب، هر بار سوارشدن به این خودرو، به‌راحتی می‌تواند به تجربه‌ای دل‌پذیر تبدیل شود.

علاوه بر این‌ها، می‌توان ویژگی‌های زیر را هم برای پژو ۵۰۸ در نظر گرفت:

-سیستم دید در شب

-سیستم کنترل حرکت انطباقی باقابلیت‌های ایست و حرکت

-سیستم انتخاب خط حرکت که با سیستم کنترل حرکت انطباقی، همکاری می‌کند و برای اولین بار در پژو به کار گرفته‌شده است.

-آخرین نسل از «ترمزهای ایمنی فعال» (Active Safety Brake) که می‌تواند درحالی‌که خودرو با سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند، عابران پیاده و دوچرخه‌سواران را هم در روز و هم در شب تشخیص دهد. همین‌طور هشدار فاصله از ویژگی‌های این سیستم است.

-سیستم خودکار نگه‌داشتن خودرو در یک خط

-سیستم هشدار توجه راننده

-سیستم خودکار نور سو بالا

-تنظیم، تشخیص و هشدار محدوده سرعت مجاز

-سیستم تشخیص تابلوهای راهنمایی و رانندگی

-سیستم فعال نظارت بر نقاط کور

موتور پژو ۵۰۸

این خودرو از دو موتور بنزینی و دو موتور دیزل استفاده می‌کند. دو موتور 1.6 لیتری بنزینی باقدرت 180 اسب‌بخار و گشتاور 250 نیوتون متر و 225 اسب‌بخار و 285 نیوتون متر و سه موتور دیزل 1.5 لیتری Blue HDi باقدرت 130 اسب‌بخار، دو لیتری Blue HDi باقدرت 160 و 180 اسب‌بخار برای این خودرو در نظر گرفته‌شده است.

«پژو ۵۰۸ مدل ۲۰۱۹» که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ رونمایی می‌شود، از سپتامبر ۲۰۱۸ (شهریور ۱۳۹۷) به بازار ارائه خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.