| کد خبر: 160787 |

◄ نابود کردن خودروهای قاچاق با بولدوزر

قاچاق هر کالایی در تمام کشورهای دنیا به صنعت، اقتصاد و اشتغال صدمه مستقیم وارد می‌کند. به همین دلیل دولت‌ها به شدیدترین شکل ممکن با این پدیده برخورد می‌کنند.

تین نیوز

قاچاق هر کالایی در تمام کشورهای دنیا به صنعت، اقتصاد و اشتغال صدمه مستقیم وارد می‌کند. به همین دلیل دولت‌ها به شدیدترین شکل ممکن با این پدیده برخورد می‌کنند.

قاچاق کالاهایی مانند خودرو نیازمند یک نفوذ بالا در سیستم حکومتی باشد و قاچاقچیانی که چنین کالاهایی را قاچاق می‌کنند فساد اداری را در کشور بالاتر می‌برند و به همین دلیل برخورد با چنین افرادی در تمام کشورها شدیدتر است.

رودریگو دوترته رئیس‌جمهوری فیلیپین که با وعده مقابله با فساد و قاچاق بر سرکار آمده بود، روز گذشته دستور داد تا 30 دستگاه خودرو لوکس به ارزش بیش از 1.2 میلیون دلار در مقابل او و دوربین‌های رسانه‌ها نابود شود.

در این مراسم یک بولدوزر از روی این خودروهای لوکس که شامل برندهای بنز، لکسس، جگوار و ... بود عبور کرد و آن‌ها را به آهن‌قراضه تبدیل کرد.

برخی از رسانه‌های آسیایی ارزش این خودروها را بیش از مقدار اعلام‌شده اعلام کرده‌اند.

رئیس‌جمهوری فیلیپین تأکید کرد که برنامه وی برای مقابله با فساد در بخش‌های مختلف این کشور در 6 سال دوره ریاست جمهوری‌اش بدون وقفه تداوم خواهد داشت.

رودریگو دوترته در سخنانی در مراسم ویژه انهدام خودروهای قاچاق به کارکنان گمرک این کشور دستور داد: این خودروهای لوکس را به قراضه‌ای تبدیل کنید، من هزینه آن‌ها را پرداخت خواهم کرد.

این دستور در فیلیپین اقدامی غیرمعمول به شمار می‌رود، زیرا تا پیش از دوره او، کالاهای قاچاق که توسط مأموران دولت کشف و ضبط می‌شد در حراج فروخته و درآمد آن به‌حساب دولت واریز می‌شد.

میزان قاچاق کالا در فیلیپین با جمعیت بیش از 100 میلیون نفر در ادوار مختلف بالا بوده، بنابراین یکی از درآمدهای اصلی گمرک این کشور از فروش کالاهای قاچاق است.

براساس بررسی‌های انجام‌شده، اداره‌های گمرک فعال در فیلیپین در رأس سازمان‌های اداری با بیشترین میزان فساد مالی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، «لسیدرو لاپنا» رئیس سازمان گمرک فیلیپین که از افراد منصوب‌شده توسط رودریگو دوترته است، گفت که از آگوست سال گذشته میلادی پیش تاکنون که این سمت را عهده‌دار شده وضعیت و پرونده کاری بیش از 691 نفر از 7 هزار نفر از کارکنان این سازمان را دوباره بررسی‌شده است که حاصل آن اخراج 2 نفر و تعلیق 16 نفر دیگر به علت فعالیت‌های غیرقانونی بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.