| کد خبر: 152914 |

مهلت سه ماهه خودروهای دوگانه سوز جهت اخذ تاییدیه مخازن گاز/اعلام مبلغ دریافتی

مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور با اشاره به اینکه در 1219 شهر کشور مراکز هیدرواستاتیک وجود ندارد گفت: با توجه به کمبود مراکز هیدرواستاتیک و اینکه برخی از استان‌ها این مراکز را ندارند، به رانندگان خودروهای دوگانه سوز برگه‌های معاینه فنی سه ماهه‌ای داده می‌شود تا در این مدت بتوانند به این مراکز جهت تایید فنی مخازن خود مراجعه کنند تا تعداد این مراکز را افزایش دهیم.

تین نیوز

مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور با اشاره به اینکه در 1219 شهر کشور مراکز هیدرواستاتیک وجود ندارد گفت: با توجه به کمبود مراکز هیدرواستاتیک و اینکه برخی از استان‌ها این مراکز را ندارند، به رانندگان خودروهای دوگانه سوز برگه‌های معاینه فنی سه ماهه‌ای داده می‌شود تا در این مدت بتوانند به این مراکز جهت تایید فنی مخازن خود مراجعه کنند تا تعداد این مراکز را افزایش دهیم.

به گزارش ایسنا، سعید قیصر با بیات مطلب فوق در نشست خبری، گفت: در حال حاضر 39 مرکز هیدرواستاتیک در 16 استان کشور وجود دارد که این مراکز در 39 شهر پخش شده است اما متاسفانه 15 استان کشور یعنی 1219 شهر فاقد مراکز هیدرواستاتیک هستند به همین دلیل مشکلاتی برای مالکان خودروهای دوگانه سوز ایجاد شده بود.

وی افزود: بر همین اساس مقرر شد برگه معاینه فنی به خودروهای دوگانه سوز داده شود تا در مدت سه ماه این خودروها جهت اخذ گواهی تایید فنی مخازن گاز خود اقدام کنند.

وی در خصوص هزینه‌های اخذ تاییدیه فنی مخازن گفت: بازدید سطح یک که شامل بازدید چشمی می‌شود مبلغ 22 هزار تومان و بازدید سطح دو 64 هزار تومان هزینه در بر دارد. 28 هزار تومان نیز برای باز و بسته کردن مخازن هزینه دریافت می‌شود. به این ترتیب در مجموع برای اخذ تاییدیه فنی مبلغ 117 هزار تومان از مالکین خودروهای دوگانه سوز دریافت می‌شود. این مبلغ برای خودروهایی که دو مخزنه هستند 204 هزار تومان خواهد بود.

قیصر در ادامه اظهار کرد: هیچ یک از مراکز هیدرواستاتیک نباید مبالغی بیش از مبالغ اعلام شده دریافت کنند و شهروندان در صورت مشاهده می‌توانند با سامانه پیامکی 30007011 و شماره تلفن 62982 مراتب اعتراض خود را اعلام کنند.

مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور در خصوص آمار پذیرش خودروهای دوگانه سوز از شهریور ماه سال 1396 تا انتهای مهرماه همین سال گفت: 67 هزار و 156 خودروی دوگانه سوز پذیرش شده است که از این میان 63 هزار و 272 خودرو در سنجش مورد قبول واقع شدند و 3884 خودرو در تست‌ها مردود شدند و مخازن آنها باید امحاء شود.

قیصر در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص فراوانی مراکز معاینه فنی تا آبانماه سال جاری گفت: از میان 1246 شهر کشور 337 شهر دارای مراکز معاینه فنی هستند و 905 شهر نیز فاقد مرکز معاینه فنی هستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مجموعا 481 مرکز معاینه فنی با 594 خط معاینه فنی در کشور فعال است که از این میان 42 مرکز با 72 خط در استان تهران و 13 مرکز با 40 خط در شهر تهران مشغول فعالیت هستند.

وی در تشریح آمار خودروهایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند، گفت: در هفت ماهه نخست سال جاری 27 درصد مردودی‌های مراکز معاینه فنی به علت آلایندگی، 45 درصد به علت فنی و 28 درصد به علت فنی و آلایندگی در سنجش‌های مراکز معاینه فنی مردود شدند که در این میان خودروی پیکان 38 درصد مردودی داشته است و پس از آن نیز نیسان با 37 درصد و پراید با 30 درصد قرار گرفته‌اند.

وی افزود: از میان 38 درصد مردودی‌های خودروی پراید 71 درصد به علت آلایندگی بوده است و برای خودروی پراید نیز 50 درصد مردودی‌ها به علت آلایندگی بوده است.

قیصر در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص آمار استعلامات انجام شده از سامانه یکپارچه معاینه فنی (سیمفا) گفت: در هفت ماهه نخست سال جاری هشت میلیون و 319 هزار و 528 استعلام توسط مراکز معاینه فنی در سامانه سیمفا انجام شده و در طرح LEZ نیز در همین زمان 19 میلیون و 721 هزار و 541 استعلام انجام شده است. همچنین 784 هزار و 359 استعلام توسط راهداری انجام شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.