| کد خبر: 130698 |

راه نجات صنعت خودروسازی ایران خروج از انحصار است

تین نیوز
یک کارشناس صنعت خودرو کشورگفت: صنعت خودروسازی ایران با مسائل و مشکلات بسیاری مواجه بوده و اصلی ترین مشکل این صنعت در شرایط کنونی انحصاری بودن آن است.

 

به گزارش خبر خودرو، غلامرضا مولایی منش افزود: دولت نقش سیاست گذاری و قانونگذاری خود بر صنعت خودروسازی را از دست داده و این بازار را به صورت انحصاری تحت سیطره قرار داده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: راه نجات صنعت خودروسازی ایران از وضعیت کنونی تولید خروج از انحصار است و تا زمانی که این صنعت به بخش خصوصی واگذار نشود در بازارهای جهانی هیچ جایگاهی نخواهد داشت.

 

وی اظهار داشت: صنعت خودروسازی ایران از نظر نیروهای انسانی متخصص و کارآمد در وضعیت مناسبی قرار دارد و از پتانسیل و ظرفیت های بسیاری برای حضور در بازارهای رقابتی جهانی برخوردار است بنابراین تحول در رویه تولید این صنعت از طرق خصوصی سازی محقق می شود.

 

وی با اشاره به تاثیر ورود سرمایه گذاران خارجی به صنعت خودروسازی اذعان داشت: سرمایه گذاری طرف های خارجی در صورتی در خصوصی سازی صنعت خودروسازی ایران موثر است که همراه با انتقال دانش و فناوری های نوین تولید باشد در غیر این صورت انعقاد قرارداد با طرف های خارجی تاثیری در بهبود وضعیت کنونی این صنعت ندارد.

 

این کارشناس صنعت خودرو کشور ابراز داشت: برای پیشرفت صنعت خودروسازی بایستی تکنولوژی های نوین تولید در قالب همکاری مشترک در اختیار خودروسازان داخلی قرار گیرد ولی متاسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده و خودروسازان داخلی به مونتاژ خودروهای خارجی بسنده کرده اند و صنعت خودروسازی ایران به طرف های خارجی وابسته شده است.

 

مولایی منش در پایان بیان کرد: خروج صنعت خودروسازی ایران از وضعیت کنونی تولید در گرو تحقق الزام 30 درصد صادرات در قراردادهای جدید و توجه ویژه به بخش طراحی، تحقیق و توسعه خودروسازی است البته خودروسازان بایستی بجای اتکا به مونتاژ خودروهای خارجی توان تولیدی خود را تقویت نمایند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.