| کد خبر: 4604 |

پایان حفاری تونل شمالی خط ۲ قطار شهری مشهد تا نیمه‌ شعبان

تین نیوز | شهردار مشهد گفت: حفاری تونل خط 2 قطار شهری مشهد، نیمه شعبان امسال پایان می‌یابد.
به گزارش تین نیوز از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید صولت مرتضوی در بازدید استاندار خراسان رضوی از خطوط قطار شهری مشهد اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که پروژه‌ها را با تاخیر مواجه می‌سازد بخش تامین منابع است که در صورت تحقق این مهم، شاهد بهره‌برداری به موقع از پروژه‌های شهری خواهیم بود.
 
وی ادامه داد: خط دو قطار شهری مشهد نیز به این معضل گرفتار بود که که با تدبیر به موقع، شورای اسلامی شهر بودجه لازم را تصویب کرد و احداث این خط از حالت رکود درآمد.
 
شهردار مشهد عنوان کرد: توسعه خط یک قطار شهری مشهد نیز در حال انجام است که تکمیل آن نیازمند اختصاص بودجه دیده شده در قانون بودجه کشور بوده و این مهم، همکاری معاونت فنی و عمران و شرکت قطار شهری با استانداری خراسان رضوی را می‌طلبد.
 
مرتضوی با اشاره به اینکه افزایش قیمت‌ها در سال‌های گذشته، احداث خط دو قطار شهری را به رکود مواجه ساخته بود، گفت: در شروع کار بنده به عنوان شهردار مشهد، رشد این خط تنها 16.5 درصد بود که با اختصاص یک سوم وقتم به این موضوع، تمام موانع برطرف شده و کار قوت گرفت.
 
وی با بیان اینکه بخش اعظمی از موانع مالی پروژه برطرف شده است، افزود: تاکنون 141 میلیون یورو اختصاص یافته و مجوز انتشار 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت نیز گرفته شده است تا احداث خط دو قطار شهری مشهد با سرعت ادامه یابد.
 
شهردار مشهد اظهار کرد: برای احداث و بهره‌برداری هر کیلومتر از خط دو قطار شهری مشهد، 180 میلیارد تومان بودجه لازم است که تامین این اعتبار سنگین، یاری دولت را از طریق اختصاص فاینانس و بودجه سهم دولت می‌طلبد.
 
مرتضوی با اشاره به اینکه عملیات احداث 7 ایستگاه انجام شده و عملیات چند استگاه دیگر نیز طی روزهای آینده اغاز می‌شود، افزود: حفاری تونل شمالی خط دو قطار شهری مشهد، تا نیمه شعبان سال جاری به پایان می‌رسد و بلافاصله احداث خط 3 نیز با ترک تشریفات یا مناقصه محدود به پیمانکار واجد شرایط واگذار خواهد شد.
 
وی با اشاره به حفاری 1300 متر از تونل خط 2 در چند ماه گذشته گفت: مزاحمت‌های خیابانی احداث خط دو قطار شهری مشهد تا پایان سال جمع‌آوری شده و ادامه کار در زیر زمین خواهد بود.
 
وی از اختصاص بیش از 50 درصد از سهم دولت در سال گذشته افزود: از 130 میلیارد تومان سهم دولت در احداث خط دو قطار شهری مشهد در سال گذشته، 70 میلیارد تومان اختصاص یافته است و از استاندار محترم تقاضامندیم تا رایزنی‌های لازم را برای اختصاص سهم دولت در سال‌های گذشته به قطار شهری مشهد انجام دهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.